صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / انتظارات نیروی کار با واقعیت‌های اقتصاد کشور هماهنگ نیست

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی:

انتظارات نیروی کار با واقعیت‌های اقتصاد کشور هماهنگ نیست

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی گفت: میزان حمایت‌های غیرمستقیم مالی پارک از شرکت‌ها رشد٧٧ درصدی داشته است.

استانها/ اشتغال

به گزارش کسب و کار نیوز حسن حیدری در نشست خبری که در محل جلسات پارک علم وفناوری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه جهت‌گیری پارک داشتن نگاه اقتصادی برای حل مشکلات جامعه و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد است، تصریح کرد: غیر شفاف بودن بازارهای اقتصادی کشور از جمله بازار تحلیل شده نیروی کار، بالا رفتن بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جمله مشکلات موجود در جامعه در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات نیروی کار با واقعیت‌های اقتصاد کشور هماهنگ نیست، خاطرنشان کرد: باید جوانان را تشویق کنیم که برای خود شغل ایجاد کنند و ایده‌های خود را به سوی تجاری سازی پیش ببرند.

حیدری با اشاره به اینکه ٩٢ شرکت تحت حمایت پارک علم وفناوری آذربایجان غربی فعالند، اظهار کرد: طرح ایده شهر خلاق با مشارکت شهرداری و پارک علم وفناوری با هدف جذب سرمایه‌گذاران برای حمایت و عملیاتی کردن ایده‌های خلاق سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ٨۶ درصدی بودجه پارک علم وفناوری استان در سال جاری، یادآور شد: امسال ٩ میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهور به پارک اختصاص یافت که نشان از اهتمام ویژه دولت به کارها و شرکت‌های فناورانه است.

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری برای ۶٢ محصول درخواست ثبت اختراع شده که نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین داوودی، مدیر مؤسسات و بازاریابی پارک علم وفناوری آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های فناور و نوپا برای کسب وکار رسالت مؤسسات پارک علم وفناوری است، تصریح کرد: کسب وکارهای دانش بنیان و فناور توسط نخبگان ایجاد می‌شوند که نیاز به کمک و حمایت دولتی و بخش خصوصی دارند.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های مربوط به فرآیند بازاریابی و کسب وکار و مباحث مربوط به مالیات از اهداف مؤسسات و بازاریابی‌های پارک است.

مدیر مؤسسات و بازاریابی پارک علم وفناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رسالت پارک شناساندن شرکت‌ها به بازار است، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی در ترکیه، ارمنستان و عراق از جمله اقدامات پارک برای عرضه کردن محصولات و دستاوردهای شرکت‌های تحت حمایت پارک است.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های تحت پوشش پارک به صورت خصوصی کار می‌کنند و از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.