صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عراقچی خواستار بازنگری برلین در تعلیق پروازهای هواپیمایی ماهان شد
عراقچی خواستار بازنگری برلین در تعلیق پروازهای هواپیمایی ماهان شد

در دیدار مدیر کل منطقه‌ای وزارت خارجه آلمان

عراقچی خواستار بازنگری برلین در تعلیق پروازهای هواپیمایی ماهان شد

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه آلمان که در چارچوب مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده است، عصر روز دوشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار دیپلمات‌های لهستانی با عراقچی معاون امور سیاسی خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز، فیلیپ آکرمان در این دیدار با اشاره به اهمیت برجام به عنوان نشانه‌ای از موفقیت دیپلماسی و همچنین انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، اراده کشورش برای ادامه حمایت از توافق هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد.

وی درباره تشکیل ساز و کار مالی اینستکس اظهار کرد: علاقه‌مندی شرکت‌ها برای کار با ایران بعد از تشکیل ساز و کار جدید بیشتر شده و تلاش برای اجرایی کردن آن در اولویت برلین قرار دارد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به مواضع سیاسی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و همچنین اقدام اخیر سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در ایجاد اینستکس، از طولانی شدن فرآیند تشکیل ساز و کار انتقاد و خاطرنشان کرد: گام اخیر تنها بخشی از تعهدات طرف مقابل در اجرای برجام بوده و انتظار می‌رود طرف اروپایی برای نتایج عملی و ملموس برجام و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر اینستکس تلاش جدی‌تری به عمل آورد.

معاون سیاسی وزارت خارجه افزود: تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای حفظ آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

عراقچی همچنین با اظهار ناخرسندی از تصمیم دولت آلمان برای تعلیق پروازهای هواپیمایی ماهان، ضرورت بازنگری در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

در این ملاقات درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای نیز گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.