چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / افزایش ۲٫۵ درصدی جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال اخیر
افزایش ۲٫۵ درصدی جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال اخیر

افزایش ۲٫۵ درصدی جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 2.5 درصدی جمعیت دانش آموزان این استان طی چند سال اخیر خبر داد.

امتحانات دانش آموزان مدارس

به گزارش کسب و کار نیوز، هادی زارع پور در نشست شورای رهبردی جمعیت استان گفت: جمعیت دانش آموزی استان در کلیه دوره‌های تحصیلی طی سال ۹۱- ۹۲ به استثنای پیش دبستانی، بزرگسالان و ایثارگران۱۳۸ هزار و ۴۳۱ نفر بوده که در ۹۷- ۹۸ به ۱۴۳هزار و ۹۹ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: این آمار نشان دهنده افزایش بیش از ۶ هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان است که در چند سال گذشته از ۱٫۵ تا ۲٫۵ درصد جمعیت دانش آموزی رو به افزایش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با این وضعیت باید به فکر نیروی انسانی باشیم، خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰۰ نفر فرهنگی و معلم تا سال ۱۴۰۰ بازنشسته می شوند.

زارع پور در خصوص وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان تصریح کرد: هم اکنون نسبت معلم به دانش آموز استان در مقایسه با سایر استانهای کشور بهتر است.

وی در رابطه با چالش های رشد جمعیت دانش آموزی استان ادامه داد: با توجه به اضافه کردن یک پایه به دوره ابتدایی، به نیروی انسانی نیاز داریم که هنوز نتوانسته ایم این مشکل را رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۵۰ درصد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش استان در دوره ابتدایی است.

زارع پور بیان کرد: تجهیزات فنی و حرفه ای، فضا و سالن ها نیاز داریم و هم اکنون بخش زیادی از فعالیت های این حوزه از طریق برون سپاری تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در روستا و ۷۰درصد در شهر تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: فضای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین چالش های آموزش و پرورش استان هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.