پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتحادیه عرب: جامعه جهانی با تجاوزگری‌های اسرائیل علیه مسجدالاقصی برخورد کند
اتحادیه عرب: جامعه جهانی با تجاوزگری‌های اسرائیل علیه مسجدالاقصی برخورد کند

اتحادیه عرب: جامعه جهانی با تجاوزگری‌های اسرائیل علیه مسجدالاقصی برخورد کند

اتحادیه عرب خواهان اقدام فوری جامعه جهانی برای برخورد با رژیم صهیونیستی و متوقف کردن تجاوزگری‌های این رژیم علیه مسجدالاقصی شد.

اتحادیه عرب

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی خواستار مداخله فوری جامعه جهانی، مسئولیت پذیری از سوی این اتحادیه و اتخاذ اقدامات لازم برای ملزم کردن مسئولان رژیم صهیونیستی به متوقف کردن نقض‌ حریمها و تجاوزات گسترده‌شان علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و حفظ موقعیت تاریخی و قانونی آن‌ها شد.

ابوعلی در کنفرانسی مطبوعاتی با الفاظ شدیداللحنی تجاوزات گسترده اسرائیلی علیه مسجدالاقصی و مداخله گسترده مسئولان رژیم صهیونیستی در فعالیت شورای اوقاف اسلامی شهر قدس و برنامه‌ریزی هدفمند برای سیطره بر مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی همچنین اخراج‌های بی‌هدف مسئولان فلسطینی کاز جمله جدیدترین موارد آن یعنی اخراج ۴۰ روزه رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس از مسجدالاقصی توسط مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی پس از بازگشایی “باب‌الرحمه” که بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است را نیز محکوم کرد.

سعید ابوعلی تاکید کرد که این تشدید خطرناک تنش و برخوردها، زنگ خطر را در مورد اوضاع مسجد الاقصی به صدا در می‌آورد.

وی همچنین نسبت به احتمال بروز پیامدهای خطرناکی هشدار داد که می تواند منجر به  شعله‌ور شدن اوضاع و برهم خوردن امنیت و ثبات در تمامی منطقه و کشانده شدن آن به یک جنگ دینی فاجعه‌بار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.