صفحه اصلی / سرخط خبرها / عربستان برای مسافران خارجی ویزای توریستی صادر می‌کند
عربستان برای مسافران خارجی ویزای توریستی صادر می‌کند

عربستان برای مسافران خارجی ویزای توریستی صادر می‌کند

کابینه عربستان سعودی صدور ویزای الکترونیک را برای بازدیدکنندگان خارجی به منظور شرکت در رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها تصویب کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، کابینه عربستان سعودی صدور ویزای الکترونیک را برای بازدیدکنندگان خارجی به منظور شرکت در رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها تصویب کرد. این بزرگترین صادر کننده نفت جهان سعی دارد اقتصادش را متنوع و فضای جامعه اش را بازتر کند.
این کشور محافظه کار اسلامی قبلا ویزا را تنها برای کارگران مقیم، مسافران کاری و زائران مذهبی صادر میکرد. زائران ویزا های مخصوصی برای سفر به شهرهای مقدس داشتند .
هدف اصلاحات اقتصادی محمدبن‌سلمان بالا بردن هزینه کلی گردشگری در کشور توسط شهروندان و خارجی ها تا ۴۶٫۶ میلیارد دلار در ۲۰۲۰ از ۲۷٫۹ میلیارد دلار ۲۰۱۵ است .
سالهاست در مورد طرح هایی برای پذیرش تعداد قابل توجهی گردشگر از خارج مذاکره می‌شود، ولی همواره توسط نظرات محافظه‌کارانه و تشریفات زائد اداری متوقف می شدند. طبق گزارش دیلی عرب نیوز، سفارتخانه ها و کنسولگریها می‌توانند این ویزاها را طی ۲۴ ساعت پس از دریافت درخواست صادر کنند .
در بخشی از دستور کار بن سلمان، عربستان به ممنوعیت ۴۰ ساله سینما خاتمه داد و مجوز اجرای کنسرت را توسط ستارگان پاپ غربی صادر کرد و همچنین اجازه برگزاری رویداد های ورزشی بین المللی را هم می دهد .
ولی چندین فعال و اندیشمند و روحانی در تلاشی واضح برای مخالفت با بن سلمان دستگیر شده‌اند .
علیرغم اعتراضات بین المللی علیه قتل جمال خاشقچی و جنگ عربستان علیه یمن، برخی غربی ها از این فرصت منحصر به فرد برای بازدید از عربستان در دسامبر استفاده کردند. سیستم جدید ویزا به صورت آزمایشی در دسامبر اجرایی شد .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.