صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / تقویت کیفی و کمی محصولات و پیش‌بینی‌های هواشناسی
تقویت کیفی و کمی محصولات و پیش‌بینی‌های هواشناسی

رییس جدید سازمان هواشناسی خبر داد

تقویت کیفی و کمی محصولات و پیش‌بینی‌های هواشناسی

رییس جدید سازمان هواشناسی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنم سازمان هواشناسی را به جایگاه اصلی آن نزدیک‌تر کنم، گفت: ارتقای زیرساخت‌های تجهیزاتی و ارتباطی همچنین تقویت کیفی و کمی محصولات و پیش‌بینی‌های هواشناسی از مهم‌ترین برنامه‌های هواشناسی در دوره جدید خواهد بود.

سحر تاجبخش

به گزارش کسب و کار نیوز مراسم تکریم داود پرهیزکار و معارفه سحر تاجبخش به عنوان رئیس سازمان هواشناسی امروز( ۱۲ اسفند) در سازمان هواشناسی با حضور محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی و کارکنان سازمان هواشناسی برگزار شد. در این مراسم سحر تاجبخش – رئیس جدید سازمان هواشناسی – گفت: سعی می‌کنم سازمان هواشناسی را به جایگاه اصلی آن نزدیک‌تر کنم البته این امر ممکن نیست مگر با کمک همه مدیران و کارکنان سازمان هواشناسی.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی یک سازمان تخصصی علمی و مرجع صلاحیتدار در کشور است،اظهارکرد: در این سازمان بیش از ۲۰ فارغ التحصیل مقطع دکترا ، ۹۸۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲۰۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی وجود دارد همچنین سازمان هواشناسی به‌طورکلی ۲۷۰۰ پرسنل دارد که وظیفه خطیر پیش‌بینی و پایش مخاطرات هوا را برعهده دارند.

رئیس جدید سازمان هواشناسی با اشاره به اهمیت پیش‌بینی دقیق وضعیت جوی اظهارکرد: پیش بینی و پایش مخاطرات هوا برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مخاطرات جوی همچنین حفظ بهداشت و سلامت محیط زیست کشاورزی و منابع آب اهمیت دارد. هدف اصلی سازمان هواشناسی پیش‌بینی دقیق هوا در راستای تامین ایمنی و رفاه مردم سراسر کشور از طریق ارائه سرویس‌های دقیق و به موقع است.

تاجبخش در ادامه با اشاره به محورهای اصلی فعالیت خود اظهار کرد: ارتقای زیرساخت‌های تجهیزاتی، یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی، ارتقای کیفی و کمی محصولات هواشناسی، کاهش آسیب‌پذیری سرمایه‌های در معرض خطر از طریق پیش‌بینی مخاطرات هوا و اقلیم، افزایش ظرفیت علمی کارکنان و مخاطبان همچنین افزایش کیفی و کمی توان عملیاتی سازمان هواشناسی مهمترین برنامه های ما برای پیشبرد اهداف سازمان هواشناسی است.

وی با بیان این‌که ارتقای سطح معیشت پرسنل سازمان هواشناسی از سالیان دور همواره مهم‌ترین دغدغه روسای سازمان هواشناسی بوده است، اظهار کرد: در این دوره تلاش می‌کنیم با درایت وزیر راه و شهرسازی در زمینه‌ ارتقای معیشت پرسنل سازمان هواشناسی به منظور افزایش انگیزه در آنها حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

رییس جدید سازمان هواشناسی با اشاره به ضرورت تقویت بنیان‌های علمی پرسنل سازمان هواشناسی گفت: پژوهشکده اقلیم‌شناسی و پژوهشکده هواشناسی بازوهای قدرتمند علمی سازمان هواشناسی هستند و به‌طور قطع مورد حمایت این سازمان خواهند بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.