صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی است
پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی است

پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی است

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در بازدید از فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: انتظار می رود این فازها پیش از تعطیلات نوروز سال ٩٨ به بهره‌برداری رسمی برسند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, رضا دهقان روز پنجشنبه (نهم اسفندماه) در بازدید از پالایشگاه‌های فازهای آماده افتتاح پارس جنوبی اظهار کرد: پیشرفت هرکدام از طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی حدود ۹۴ درصد است.
وی با اشاره به عملیاتی شدن سکوها و آمادگی کامل ردیف‌های شیرین‌سازی و واحدهای جانبی پالایشگاه‌های این دو طرح گفت: با توجه به مراحل پایانی توسعه، انتظار می‌رود این فازها پیش از تعطیلات نوروز ٩٨ به بهره‌برداری رسمی برسند.
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تحقق تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز (۲۸ میلیون مترمکعب) از بخش سکوهای دریایی فاز ۱۴ اظهار کرد: پیشرفت کلی این طرح حدود ۷۰ درصد است و مطابق برنامه موجود نخستین ردیف پالایشگاهی این فاز در زمستان سال ۹۸ وارد مدار می‌شود.
دهقان با بیان اینکه با تکمیل فاز ۱۴ پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی به استثنای فاز ۱۱ بسته می‌شود، اظهار کرد: کار روی فاز ۱۱ ادامه دارد و به‌زودی شاهد خبرهای جدیدی درباره این طرح خواهیم بود.
گفتنی است، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران پنج شنبه (۹ اسفند ماه) با همراهی محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با حضور در سایت ۲ پارس جنوبی از پالایشگاه فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ بازدید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.