چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / مظاهری: تورنمنت مکران فرصت خوبی بود/ حضورمان در هند و ترکمنستان مشخص نیست
مظاهری: تورنمنت مکران فرصت خوبی بود/ حضورمان در هند و ترکمنستان مشخص نیست

مظاهری: تورنمنت مکران فرصت خوبی بود/ حضورمان در هند و ترکمنستان مشخص نیست

مربی تیم‌ ملی بوکس با بیان اینکه برگزاری تورنمنت مکران فرصت خوبی برای ایران بود، گفت: حضورمان در اردوی مشترک با تیم‌های هند و ترکمنستان فعلا مشخص نیست.

علی مظاهری

علی مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تورنمنت جام مکران گفت: مبارزات خیلی خوبی را شاهد بودیم و تیم‌های توانمندی در این مسابقات شرکت کردند. تیم سوریه عالی بود، فیلیپین سبک وزن‌های خوبی را در ترکیب خود داشت و ترکمنستان هم تیم سرسختی را به این مسابقات آورده بود. همچنین حضور مجارستان به عنوان یک تیم خوب اروپایی در رشته بوکس، برای موفقیت این تورنمنت تأثیرگذار است.

او در مورد تأثیرات فنی این تورنمنت، گفت: بوکسورهای ما در این تورنمنت فرصت خوبی داشتند تا در سه تیم خود را محک بزنند و اگر می‌خواستیم در خارج از ایران چنین تورنمنت را سپری کنیم، هزینه بسیار بالاتری در پیش داشت. این مسابقات مخصوصاً برای برای تیم امید ما خوب بود که از آن‌ها توقع زیادی نداشتیم اما فینالیست شدند و خیلی نزدیک مسابقات خود را واگذار کردند. امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا تیم خوبی را راهی المپیک کنیم.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی مبارزات خوب بوکسورهای تیم ملی امید چه بود؟ توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بوکسورهای ما خوب مبارزه کردند، تمرینات یکسان آن‌ها با تیم ملی بزرگسالان بود. احتمالاً نفراتی از تیم امید برای مسابقات آسیایی در تیم بزرگسالان هم فیکس شوند. احساس می‌کنم با تکرار این مسابقات بوکسورهای جدیدی وارد تیم ملی می‌شوند. تنها نیاز یک حمایت خوب است تا در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک نیز نتیجه خوبی بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های خارجی از این تورنمنت رضایت داشتند؟ گفت: در این تورنمنت از طرف تیم هندوستان برای اردوی مشترک دعوت شدیم و ترکمنستان هم از ما دعوت کرد اما فعلاً با رئیس فدراسیون جلسه‌ای را نداشته‌ایم تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم. حتی مربیان ترکمنستان نیز با دیدن این مسابقات چند بوکسور امید ما را شانس قهرمانی در المپیک می‌دانستند که این نگاه به بوکس ایران نگاه خوبی بود.

مظاهری در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی به هند و ترکمنستان اعزام می‌شود، گفت: فعلاً با رئیس و دبیر جلسه‌ای نگذاشته‌ایم ولی برای ترکمنستان تنها یک هواپیما می‌خواهیم که برویم. امیدوارم حمایت لازم از تیم ملی بوکس صورت بگیرد تا در این اردوها شرکت کنیم. چنین کشورهایی از هر تیمی دعوت نمی‌کنند و این اتفاق یک شانس خوب است.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا سطح فنی تورنمنت چابهار نمره قبولی می‌گیرد، گفت: ما خودمان را نمی‌توانیم گول بزنیم و همانطور که مشخص است، خیلی از کشورها از آمدن به ایران استقبال نمی‌کنند چون سطح فنی بوکس ما پایین است. با این حال کشورهای حاضر در تورنمنت مکران تیم ملی ایران را در تورنمنت‌های خارجی دیده بودند و به ایران آمدند که حضور این کشورها نشان می‌دهد ما پتانسیل خوبی داریم. کشورهایی مثل هند و فیلیپین دوست دارند در تورنمنت‌هایی شرکت کنند که به توانایی آن‌ها بیافزاید. با این وجود چنین کشورهایی در این تورنمنت حضور داشتند و امیدوارم تورنمنت‌های داخلی ادامه داشته باشد تا هر دوره بهتر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.