صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / عقب‌گرد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس
عقب‌گرد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس

عقب‌گرد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران در بازار امروز در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران حقیقی بودند که بازار تک سهم‌ها داغ‌تر از همیشه بود، شاخص کل نیز ۹۲۴ واحد افت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، معامله‌گران بورس تهران در بازار امروز در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران حقیقی بودند که بازار تک سهم‌ها داغ‌تر از همیشه بود، شاخص کل نیز ۹۲۴ واحد افت کرد.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ با کاهش ۹۲۴ واحدی به رقم ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۰۸ واحدی عدد ۳۰ هزار و ۷۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۰۴۵ واحدی به رقم ۱۸۳ هزار و ۷۷۶ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۷۵۰ واحدی به رقم ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۵۱۵ عدد ۳۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی بر روی رقم دو هزار و ۹۹ واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۲۲۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۹ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۸۹ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات با ۸۷ واحد، دکتر عبیدی با ۴۹ واحد و پتروشیمی فجر با ۴۷ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۰۷ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۳ هزار و ۶۶۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملاتی امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اقتصادی خودکفایی آزادگان، ریل‌پرداز سیر، بیمه کوثر، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، محورسازان ایران خودرو، صنایع سرماآفرین ایران، گروه دارویی البرز، لوله و ماشین‌سازی ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حفاری شمال، لوله و ماشین‌سازی ایران، ویتانا، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، خدمات فنی فولاد یزد، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، گسترش صنایع پیام، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بورس کالای ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، به دلیل نوسان ۲۰ درصدی قیمت با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش گیری مجدد روبرو شدند. همچنین نماد معاملاتی قند ثابت خراسان، از سوی ناظر بازار تعلیق شد.

به گزارش فارس امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۹۰ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

همچنین در فروسیلیس ایران ۲۸ و نیم میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از ۲۱ و نیم میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل اما کم حجمی را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که دغدغه‌های سیاسی از جمله تصویب لوایح پالرمو و اما و اگرهای مختلف پیرامون این موضوع باعث شده تا همچنان در بازار سهام اغلب حقیقی‌ها دست به عصا گام بردارند.

این در حالی است که امروز علیرغم تکاپوی حقوقی‌های حامی بازار از جمله صندوق توسعه اما حقیقی‌ها اصلاح پورتفوی و شناسایی بازده کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار دادند.

با این اوصاف امروز تک سهم‌های اغلب فرابورسی و بازار پایه در کنار سهم ارکان بازار سرمایه شامل بورس کالا و فرابورس و بورس انرژی با اقبال بورس‌بازها روبرو بود. بازار امروز اگر چه هنوز به دورنمای بازار سهام از بابت تعدیل سود سهم‌های ارز محور در صورت‌های مالی امیدوار است، اما ابهام از چشم انداز بهار ۹۸ و تورم انتظاری باعث شده تا حرکت در بازار سرمایه با اما و اگر همراه باشد.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.