صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / شکارچی گرگ در دام محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد
شکارچی گرگ در دام محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد

شکارچی گرگ در دام محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با صدور رای قطعی متخلف شکار یک قلاده گرگ به 50 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

گرگ

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان محسن جعفری نژاد افزود: اوایل سال جاری، کشف لاشه یک قلاده گرگ در منطقه آزاد آب توت شهرستان دوگنبدان، توسط یک دوستدار حیات وحش به محیط زیست شهرستان گچساران گزارش داده می شود .

وی اظهارکرد: محیط بانان بلافاصله به منظور پی گیری ماجرا ,شناسایی و دستگیری شکارچی خاطی، عازم منطقه می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت، شناسایی هویت فرد متخلف را در دستور کار خود قرار داده و موفق می شوند پس از یک هفته تحقیق، فرد متخلف را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند .

جعفری نژاد ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضا با یگان حفاظت این شهرستان تصریح کرد: متهم در مراجع قضایی شهرستان و تجدید نظر استان به پرداخت جریمه شکار یک قلاده گرگ محکوم می شود .

وی جریمه حقوقی درنظر گرفته شده برای هر قلاده گرگ را ۴۰ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: این شکارچی علاوه بر پرداخت ۱۰ میلیون ریالی جزای کیفری جرم, مستوجب پرداخت ضررو زیان وارده به محیط زیست نیز است.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گرگ ها از نزدیک شدن به حریم انسان ها خودداری می کنند و فقط در مواقعی که از یافتن شکار ناامید شوند به ناچار به منظور تغذیه به حریم روستاها و شهرها نزدیک می شوند .

وی اضافه کرد: گرگ ها اغلب از جوندگان تغذیه می کنند و اگر روستائیان و شهروندان از رهاسازی لاشه حیوانات و زباله در اطراف روستاها و شهرها خودداری کنند به حتم این گونه جانوری نیز به سکونتگاه انسان نزدیک نخواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.