صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ثبت بزرگترین زلزله در ایلام و ۱۴ زلزله بیش از ۳ در ۷ استان
ثبت بزرگترین زلزله در ایلام و ۱۴ زلزله بیش از ۳ در ۷ استان

/بررسی زلزله‌های هفته گذشته/

ثبت بزرگترین زلزله در ایلام و ۱۴ زلزله بیش از ۳ در ۷ استان

بزرگترین زلزله هفته گذشته در سراب‌باغ استان ایلام رخ داد ضمن آنکه ۱۴ زلزله بیش از ۳ در ۷ استان کشور ثبت شد.

زمین لرزه

به گزارش کسب و کار نیوز، هفته گذشته علاوه بر وقوع ۱۴ زلزله بیش از ۳ ریشتر در استان‌های کرمان، هرمزگان، ایلام، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان و گلستان ، منطقه سراب باغ استان ایلام نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ را تجربه کرد.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۴ اسفند

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۹، دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵، آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۹، بوئین سفلی استان کردستان زلزله ۲.۷ و محمله استان فارس زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در کهنوج استان کرمان بعد از زلزله ۲.۸ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۶ در عمق ۲۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۶ کیلومتری کهنوج، ۳۷ کیلومتری رودبار و ۴۴ کیلومتری فاریاب این استان گزارش شد.

بندر خمیر استان هرمزگان نیزدر این روز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کرد. این زلزله در عمق ۱۴ کیلومتری و در ۳۵ کیلومتری بندر خمیر، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۳ کیلومتری لافت این استان رخ داد.

یکشنبه ۵ اسفند

زلزله ۳.۱ بندر خمیر استان هرمزگان اولین زلزله مهم روز ۵ اسفند بود که در عمق ۱۹ کیلومتری و در ۳۹ کیلومتری بندر خمیر، ۵۱ کیلومتری کنگ و ۵۷ کیلومتری بندر لنگه این استان رخ داد.

در کهنوج استان کرمان نیز زلزله ۲.۶، در گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۷، در منطقه هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸، در مصیری استان فارس زلزله ۲.۹، در قره ضیالدین استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و در زرند استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

دوشنبه ۶ اسفند

در این روز، آبدانان استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری آبدانان، ۱۰ کیلومتری سراب باغ و ۲۳ کیلومتری دره شهر این استان بوده است. زلزله‌های ۲.۷ و ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

گوریه استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۵ کیلومتری گوریه، ۲۳ کیلومتری ملاثانی و ۲۹ کیلومتری شوشتر این استان گزارش شد. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

همچنین در این روز، در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۵ ریشتری به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۷ اسفند

در راور استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری زمین ثبت رسید و کانون این زمین لرزه در ۳۵ کیلومتری راور، ۵۲ کیلومتری هجدک و ۶۵ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

قره ضیالدین استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۹ و ۲.۵، آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۸، قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، فیض آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹ و سالند استان خوزستان زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

چهارشنبه ۸ اسفند

در اردکان استان فارس زلزله ۲.۹، گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۹، گلباف استان کرمان زلزله ۲.۸، لار استان فارس زلزله ۲.۸، مراغه استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، زیارتعلی استان هرمزگان زلزله ۲.۸، سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

در منطقه شهمیرزاد استان سمنان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که کانون آن در ۲۲ کیلومتری شهمیرزاد و ۲۸ کیلومتری مهدی‌شهر استان سمنان و ۳۱ کیلومتری پل سفید استان مازندران گزارش شد.

بندر چارک استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۱ کیلومتری زمین لرزید که کانون این زمین‌لرزه ۲۰ کیلومتری بندر چارک، ۲۶ کیلومتری جناح و ۳۷ کیلومتری جزیره کیش این استان گزارش شد.

سراب باغ استان ایلام زلزله‌ای با بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین را تجربه کرد. کانون رومرکز این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتری سراب باغ، ۱۱ کیلومتری آبدانان و ۲۸ کیلومتری مورموری این استان به ثبت رسید.

بزمان استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۴۷ کیلومتری بزمان، ۵۰ کیلومتری نوک‌آباد و ۶۸ کیلومتری خاش بوده است.

آبدانان استان ایلام بعد از زلزله‌ای با بزرگای ۳ در عمق ۷ کیلومتری زلزله دیگری با بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری آبدانان، ۱۵ کیلومتری سراب باغ و ۲۶ کیلومتری دهلران بوده است.

پنج‌شنبه ۹ اسفند

در بیشه بنه استان مازندران زلزله ۲.۹، طرود استان سمنان زلزله ۲.۷، گمیش تپه استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۲۸ کیلومتری گمیش تپه ،۳۲ کیلومتری سیمین شهر و ۳۹ کیلومتری آق قلا بوده است.

هجدک استان کرمان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۳۱ کیلومتری هجدک، ۳۸ کیلومتری چترود و ۴۵ کیلومتری کاظم آباد این استان بوده است.

جمعه ۱۰ اسفند

در آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۵، سلطان آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.