صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / مانور عملیاتی آتش نشانان در یک برج مسکونی
مانور عملیاتی آتش نشانان در یک برج مسکونی

مانور عملیاتی آتش نشانان در یک برج مسکونی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران از برگزاری مانور عملیاتی آتش نشانی در یکی از برج های مسکونی مرکز تهران خبر داد.

مانور آتش نشانی

سیدجلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهارکرد: آتش نشانان هر چند وقت یکبار در راستای حفظ آمادگی و اشراف خود به منطقه تحت پوششان خصوصاً در مورد ساختمان‌های بلندمرتبه، مانوری طراحی کرده و به صورت تک ایستگاهی و چند ایستگاهی آن را برگزار می‌کنند که در همین راستا نیز روز گذشته مانوری در برج مسکونی صبا در خیابان بهار شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مانورها تمرینی برای آتش‌نشانان و اطمینان خاطری برای شهروندان است، گفت: درواقع مانور آتش‌نشانی یک مشق عملیاتی است، زیرا آتش‌نشانان همواره در حال بازآموزی و تمرین هستند. در این مانور که با حضور هشت ایستگاه برگزار شد مخاطرات و آسیب‌های این برج و نیز محدوده آن شناسایی شد و آتش نشانان نیز عملیات در ارتفاع را اجرا کردند.

ملکی بابیان اینکه مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران نیز بر اجرای این مانور نظارت داشت، گفت: هماهنگی هرچه بیشتر نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های مختلف از مناطق هشت گانه عملیات و اجرای صحیح مدیریت فرماندهی حادثه(ics) از جمله اهداف اصلی این مانور بود و نیروهای آتش نشانی موفق شدند هماهنگی خود را در مراحل مختلف از قبیل خاموش کردن آتش سوزی، نجات محبوسین و مصدومین از ارتفاع و طبقات و همچنین کنترل نشت گاز کلر و تخلیه سریع ساکنان بخوبی حفظ کرده و به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش‌نشانان همواره با حوادث دست و پنجه نرم می‌کنند و حوادث هیچ گاه از پیش حضور خود را اعلام نمی‌کنند، گفت: آتش نشانان و تجهیزاتشان باید همواره در حالت آماده باش قرار داشته و اطلاعات و دانش به روزی نیز داشته باشد تا بتواند با حوادثی که به سرعت به روز رسانی می‌شود مقابله کند. همچنین در کنار تجهیزات به روز باید دانش استفاده از آن‌ها را نیز داشته باید و بداند که تجهیزات باید در چه صورتی و چه زمانی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از آمادگی در برابر حوادث نیز به آمادگی شهروندان در برابر حوادث می‌شود، گفت: اگر شهروندان نیز در کنار آتش‌نشانان نسبت به مسئولیت‌ها و وظایف ایمنی خود کم کاری نکنند و هر شهروندی مسئولیت‌های ایمنی خود را قبول و محل زندگی و کارش را نکات ایمنی را رعایت کند، ایمنی برقرار می‌شود. در واقع آمادگی آتش نشانی و آمادگی شهروندان لازم و ملزوم ایمن ماندن است و اگر این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانیم امیدوار باشیم که شهری ایمن داریم که در همین راستا نیز آموزش‌های امدادی از سوی تیم‌های دیگر آتش نشانی به ساکنان این برج ارائه شد.

ملکی با بیان اینکه مانورهای امدادی و عملیاتی ادامه خواهد داشت، گفت: آتش نشانی تهران در طول سال ده‌ها مانور مختلف در ساختمان‌ها و مراکز جمعیتی و دارای حساسیت را برگزار می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلیس فتا هشدار داد/کلاهبرداری در پوشش پرداخت آنلاین وجه خرید به حساب فروشندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.