صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عمر البشیر اختیارات حزبی خود را به معاونش واگذار کرد
عمر البشیر اختیارات حزبی خود را به معاونش واگذار کرد

عمر البشیر اختیارات حزبی خود را به معاونش واگذار کرد

حزب کنگره ملی سودان اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور اختیارات حزبی خود را به معاونش واگذار کرد.

عمر البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز، احمد هارون، معاون امور سیاسی و سازمانی حزب کنگره ملی سودان اعلام کرد که عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور در اقدامی تمامی اختیارات حزبی خود را به وی واگذار کرده است تا با کاهش فعالیت‌های حزبی و سازمانی خود زمان کافی را برای انجام وظایف ملی که در سخنرانی جمعه گذشته از آن سخن گفته بود، داشته باشد.

وی افزود: دفتر رهبری حزب کنگره ملی سودان این اقدام البشیر را درک کرده و آمادگی کامل خود را برای سروسامان دادن به اوضاع داخلی ابتکار ملی مطرح شده از سوی البشیر و مشارکت در آن اعلام کرده است.

این مقام سودانی ادامه داد: حزب کنگره ملی بار دیگر بر تأیید و حمایت خود از این ابتکار و سند گفت‌وگوی ملی تاکید می‌کند و به همراه دیگر احزاب سودان آمادگی کامل دارد تا در مسیر اتحاد ملی گام بردارد.

سودان چند ماهی است که به دلیل بحران اقتصادی و کمبود نان شاهد اعتراضات گسترده مردمی در تمامی ایالت‌های خود است و معترضان سودانی خواستار برکناری عمرالبشیر از منصب ریاست جمهوری این کشور هستند و در مقابل وی به منظور آرام کردن اعتراضات مردم دست به اقداماتی از جمله اعلام حالت فوق‌العاده به مدت یک سال در تمامی ایالت‌های سودان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.