صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / روزی ۶۷ زلزله خفیف در کشور رخ می دهد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

روزی ۶۷ زلزله خفیف در کشور رخ می دهد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روزانه حدود 67 زلزله خفیف در کشور داریم و هر سال 175 زلزله بالای چهار و یک زلزله 6 تا 6.4 ریشتری در کشور رخ می دهد.

اسماعیل نجار

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل نجار در تجلیل از برترین های مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۷ گفت: هر ۱۰ سال یک زلزله هفت ریشتر را در کشور تجربه می کنیم که همواره باید آماده باشیم و تلاش شود این آمادگی در همه عرصه های ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری پرحادثه است افزود: از ۴۶ حادثه مهم که در دنیا رخ می دهد ۳۵ حادثه در کشور ما ممکن است روی دهد و مهمترین این حوادث زلزله است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: در خراسان جنوبی همت و آمادگی در حال ارتقا است و وحدت و انسجامی که بین نیروهای امدادی استان وجود دارد بی نظیر است.

وی گفت: هر کسی وارد معرکه بحران می شود انسان برتر است و کسی که جان خود را در معرض خطر قرار می دهد تا جان انسان دیگری را حفظ کند، برترین است.

نجار افزود: یکی از نکات مهم آموزه های دینی ما کمک به همنوع است و قرآن کریم می فرماید نجات جان یک انسان به معنای نجات جان بشریت است لذا این جایگاه کار امداد و نجات است که اگر یک نفر را نجات دهند، همه بشریت را نجات دادند.

براساس گزارش سایت وزارت کشور، وی بیان کرد: انسان باید بزرگی روح پیدا کند تا بتواند به نقطه ای برسد که جانش را برای انسان دیگری فدا کند و ما مسلمانان و ایرانی ها باید به خود ببالیم که چنین آموزه هایی داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کسی که امروز مورد تجلیل قرار می گیرد فردی است که با ریسک بالا و تحمل خطر زیاد به داخل چاه رفته و زنی را از این چاه زنده و سلامت بیرون می آورد و این زیبایی و عظمت قابل وصف نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.