صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / رئیس فدراسیون جهانی: ایران از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندوی جهان است
رئیس فدراسیون جهانی: ایران از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندوی جهان است

رئیس فدراسیون جهانی: ایران از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندوی جهان است

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: تکواندوی ایران از بهترین فدراسیون‌های زیرمجموعه ما است و از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندو در جهان به شمار می‌آید.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G2) با حضور ۳۶۱ تکواندوکار از ۲۲ کشور در مجموعه ورزشی «المپیک» جزیره کیش آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها گفت: فدراسیون جهانی در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد و آن زمان تنها ۱۶ عضو داشت. ایران از سال ۱۹۷۵ به عضویت فدراسیون جهانی تکواندو درآمده و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین فدراسیون‌های زیرمجموعه ما است و از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندوی جهان به شمار می‌آید.

وی افزود: روز ۴ سپتامبر سال ۱۹۹۴ کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تا تکواندو در بازی‌های المپیک حضور پیدا کند و اکنون به بیست و پنجمین سالگرد آن نزدیک می‌شویم. از المپیک سیدنی تاکنون تکواندو همواره در حال پیشرفت است و در المپیک ۲۰۱۲ – لندن نیز برای نخستین بار سیستم‌های الکترونیکی و ویدئو چک را معرفی کردیم و تلاش خود را به کار گرفتیم تا رقابت‌های تکواندو همواره عادلانه‌تر برگزار شود.

دکتر چو تصریح کرد: در این دوره نه تنها تکواندو بلکه پاراتکواندو نیز به بازی‌های المپیک اضافه شده است. همچنین ما در فدراسیون جهانی سعی کردیم از تکنولوژی چهاربُعدی استفاده کرده و در مسابقات دوربین‌ها ۳۶۰ درجه شیاپ‌چانگ‌ها را نشان دهد تا دیگر نقطه کوری وجود نداشته باشد و همه چیز در کمال عدالت پیگیری شود.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به رقابت‌های جهانی گفت: همان‌طور که می‌دانید در سال ۲۰۱۹ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکواندو یعنی مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که این خبر بسیار خوب و بزرگی برای خانواده تکواندو است.

وی خاطرنشان کرد: توسط این رشته پرافتخار به پناهجویان و آوارگان که در معرض خطرات قرار دارند؛ پناه می‌دهیم چرا که تکواندو سعی می‌کند در راستای صلح جهانی گام بردارد.

رئیس فدراسیون جهانی در پایان گفت: در نهایت تشکر ویژه دارم از ایران، رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و سیدمحمد پولادگر که یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده تکواندو است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.