صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / نوربخش: نباید از کشتی فرنگی در المپیک توقع داشت/ عملکردمان در مجارستان ضعیف بود

نوربخش: نباید از کشتی فرنگی در المپیک توقع داشت/ عملکردمان در مجارستان ضعیف بود

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه حضور در تورنمنت مجارستان باعث شد هر چه بیشتر با نقاط ضعف فرنگی‌کاران آشنا شویم، گفت: برای کسب موفقیت راه طولانی در پیش داریم و باید زمان کافی در اختیار داشته باشیم.

ناصر نوربخش

ناصر نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج ضعیف فرنگی‌کاران ایران در تورنمنت مجارستان که با یک مدال نقره توسط رضا خدری در ۵۵ و دو مدال برنز بهشتی طلا و دلخانی در اوزان ۶۰ و ۶۳ کیلوگرم و حذف ۸ فرنگی کار دیگر ایران شامل محمد نوربخش در ۶۳، محمد الیاسی در ۶۷، محمدرضا آقانیا در ۷۲، پیام بویری در ۷۷، جمال اسماعیلی در ۸۲، یوسف قادریان در ۸۷، حسن آریایی‌نژاد در ۹۷ و شهاب قوره‌جیلی در ۱۳۰ کیلوگرم همراه بود، اظهار کرد: اگر بخواهیم بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنیم، حضور ما در تورنمنت مجارستان باعث شد به این باور برسیم که کار زیادی هم در بحث آمادگی جسمانی و هم در مسائل فنی داریم. درست است ما در مجموع تیمی به عنوان نایب قهرمانی رسیدیم اما نباید پشت این عنوان ایرادهایی که داریم مغفول بماند چرا که عنوان دومی ما به این خاطر بود که ما با تیم کامل عازم این مسابقات شدیم اما سایر تیم‌ها با ترکیبی ناقص و بیشتر در اوزان المپیکی کشتی‌گیر داشتند. در واقع اگر آن‌ها نیز با ترکیبی کامل در این رقابت‌ها حاضر می‌شدند ما باید به عنوان هفتم یا هشتم می‌رسیدیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران افزود: خیلی از نفرات ما جوان و بی تجربه هستند و باید در میادین بین‌المللی حاضر شوند تا کسب تجربه کنند و از این حالت تنبلی، بی‌انگیزگی و آمادگی نامطلوب بدنی بیرون بیایند. متأسفانه طی چند سال اخیر فرنگی‌کاران ما از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و ما نیز باید زمان کافی در اختیار داشته باشیم تا این تیم را برای کسب نتایج خوب نه در المپیک توکیو بلکه در المپیک ۲۰۲۴ آماده کنیم. نمی‌توان از این تیم در توکیو توقع زیادی داشت چرا که نفرات اکثراً جوانند و نیاز به زمان دارند.

وی با اشاره به ضعف زیاد فرنگی‌کاران ایران در بحث آمادگی جسمانی و فنی گفت: وقتی کشتی گیر ما حتی نمی‌تواند شش دقیقه روی تشک مبارزه دوام بیاورد چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟ این نفرات باید حداقل یک سال در تمرینات حضور داشته باشند و زمان کافی داشته باشیم تا حداقل از نظر بدنی کم بیاورند و اشتباهات پیش پا افتاده نداشته باشند. فرنگی کاران ما در تورنمنت مجارستان هیچکدام آمادگی لازم را نداشتند و باید خیلی روی آن‌ها کار شود. ما تیم را دیر تحویل گرفتیم و هدفمان نیز از حضور در این رقابت‌ها ارزیابی نفرات بود نه کسب نتیجه.

نوربخش در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اگر در این تورنمنت قهرمان هم می‌شدیم فایده‌ای نداشت، افزود: ما شاید یک برد دیگر می‌آوردیم قهرمان هم می‌شدیم اما حقیقت کشتی فرنگی ما چیز دیگری است. مگر با یکی دو اردو می‌توان یک کشتی‌گیر را به اوج رساند؟ متأسفانه مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک بعد از المپیک ورزشکار و مربی را رها می‌کنند و آن‌وقت شش ماه مانده به المپیک بعدی یاد ورزش می‌افتند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره بازگشت به تیم ملی و همکاری مجدد با محمد بنا نیز گفت: به هر حال اختلاف سلیقه میان دو فرد امری طبیعی است. حتی ممکن است انسان با خودش نیز دچار اختلاف سلیقه شود چرا که یک روز یک جور فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و روز دیگر به گونه دیگری تصمیم می‌گیرد. گذشت زمان و افزایش شناخت و درک انسان باعث می‌شود در تصمیمات و نحوه رفتارش نیز تجدید نظر کند. مهم این است که ما یک هدف داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. اگر خدا بخواهد و مثل زمان یزدانی خرم شرایط کشتی خوب باشد که تیم را ۶، ۷ سال در اختیار داشتیم و در نهایت سه طلای المپیک گرفتیم، این بار نیز می‌توانیم با آرامش و زمان کافی موفقیت‌های گذشته را تکرار کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.