صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کردهای سوریه: ظرف یک هفته پیروزی کامل بر داعش را اعلام می‌کنیم
کردهای سوریه: ظرف یک هفته پیروزی کامل بر داعش را اعلام می‌کنیم

کردهای سوریه: ظرف یک هفته پیروزی کامل بر داعش را اعلام می‌کنیم

نیروهای سوریه دموکراتیک امروز (پنج‌شنبه) تاکید کردند، ظرف یک هفته پیروزی کامل بر داعش را اعلام خواهند کرد. این نیروها پیش از آن با تاکید بر ادامه روند تخلیه الباغوز از غیرنظامیان، اعلام کردند که ده‌ها تن از نیروهای خود که در شهرک الباغوز در شرق این کشور در اسارت داعش بودند را آزاد کرده‌اند.

کردهای سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که تحت حمایت آمریکا بوده و در سوریه با داعش مبارزه می‌کنند، در بیانیه‌ای از موفقیت در آزادسازی ۲۴ تن از نیروهای خود که در شهرک الباغوز در اسارت داعش بودند، خبر دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از آنکه شبه‌نظامیان در داخل الباغوز به محاصره نیروهای قسد درآمدند، ما تصمیم گرفیتم برای رعایت اخلاق و پایبندی به اصل حفاظت از جان غیرنظامیان جنگ با داعشی‌ها را متوقف کنیم.

همچنین در این بیانیه آمده است: نیروهای ما موفق شدند هزاران غیرنظامی را از الباغوز خارج کرده، یک مسیر ایمن برای آنها ایجاد کنند.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تلاش می‌کنند هزاران غیرنظامی در الباغوز را پیش از یورش از آنجا خارج کرده و یا داعشی‌های باقی مانده در این شهرک که بیشتر آنها از اعضای خارجی این گروه تروریستی بودند را مجبور به تسلیم کنند.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان سوری که دفترش در لندن است نیز اعلام کرده بود، حدود ۳۵ کامیون وارد مناطق نزدیک به مزارع الباغوز واقع در شرق فرات شدند تا سری جدید و بیشتری از غیرنظامیان و خانواده‌های اعضای داعش و عناصر این گروه را از این منطقه خارج کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی که آنها را موثق خواند، گفت، صدها غیرنظامی باقی مانده در منطقه، عناصر داعش و خانواده‌های‌شان شب سه‌شنبه به سمت مناطقی رفتند که کامیون‌ها جمع شده بودند تا آنها را به اردوگاه‌ الهول در جنوب شرقی حومه حسکه منتقل کنند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، قرار است طی ساعات آینده سری جدیدی از این منطقه خارج شوند در این سری عناصر داعش تفکیک شده و به بازداشتگاه‌های وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه می‌روند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: خروج حدود ۱۴۰۰ غیرنظامی، خانواده‌های داعش و عناصر آنها رصد شده در حالی که بین آنها ۳۵۰ تن از عناصر داعش بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.