چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیشنهاد به عمر البشیر: خروج ایمن از قدرت در مقابل تعلیق حکم جلب بین‌المللی
پیشنهاد به عمر البشیر: خروج ایمن از قدرت در مقابل تعلیق حکم جلب بین‌المللی

پیشنهاد به عمر البشیر: خروج ایمن از قدرت در مقابل تعلیق حکم جلب بین‌المللی

رادیوی انگلیس از نشست محرمانه‌ای برای بررسی مساله خروج ایمن رئیس جمهوری سودان از قدرت در مقابل تعلیق حکم بازداشت او از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی به مدت یک سال خبر داد.

عمر البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، سایت شبکه رادیویی بی.بی.سی انگلیس، با اشاره به نشست محرمانه نمایندگان دائم شورای امنیت برای بررسی پیشنهاد خروج ایمن رئیس جمهوری سودان در ازای تعلیق حکم دادگاه کیفری بین‌المللی برای بازداشت او به مدت یک سال که قابل تمدید است، گزارش داد، عمر البشیر این پیشنهاد را رد یا قبول نکرده و اقداماتی را جهت ایجاد راهی بهتر و بدون زیان برای خود آغاز کرده است.

طبق گزارش رادیو بی.بی.سی، همزمان برخی احتمال می‌دهند عمر البشیر این پیشنهاد را هرگز نخواهد پذیرفت و خیلی زود قدرت را رها نخواهد کرد.

همچنین این رادیو اعلام کرد، این معامله با نظارت آمریکا به ویژه در شرایطی پیشنهاد شد که سریل سارتور، مسؤول مسایل آفریقا در شورای امنیت ملی این کشور به خارطوم سفر کرده است.

رادیو بی.بی.سی انگلیس با هشدار به سودان نسبت به اعمال خشونت شدید علیه تظاهرکنندگان تاکید کرد: این امر می‌تواند تهدیدی برای مذاکرات جهت حذف سودان از لیست آمریکا در زمینه کشورهای حامی تروریسم باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.