چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر دفاع فرانسه ژنرال منتقد عملیات نظامی در سوریه را مجازات می‌کند
وزیر دفاع فرانسه ژنرال منتقد عملیات نظامی در سوریه را مجازات می‌کند

وزیر دفاع فرانسه ژنرال منتقد عملیات نظامی در سوریه را مجازات می‌کند

پس از انتشار مقاله‌ای از سوی یک ژنرال فرانسوی در انتقاد از عملیات این کشور در سوریه، وزیر دفاع فرانسه از تصمیم خود برای تنبیه این ژنرال خبر داد.

فلورانس پارلی

به گزارش کسب و کار نیوز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد: ‌قصد دارد ژنرال فرانسوا رژی لوگریه، فرمانده یگان توپخانه ارتش این کشور در ائتلاف ضد داعش را که “مرتکب خطا شده” و مقاله‌ای در انتقاد از عملیات این ائتلاف علیه تروریست‌ها در سوریه منتشر کرده، تنبیه کند.

این ژنرال فرانسوی در مقاله‌ خود نوشت: پیروزی بر تکفیری‌ها در منطقه‌ هجین در شرق سوریه در اواخر سال ۲۰۱۸ بسیار کند، با هزینه‌ی بسیار سنگین و کشتار گسترده حاصل شد.

وزیر دفاع فرانسه در واکنش به این انتقاد در کمیسیون امور خارجه و دفاع پارلمان این کشور گفت: ژنرال رژی لوگریه اگر با اقدامات فرانسه در سوریه موافق نبود، باید از فرماندهی یگان توپخانه‌ای در ائتلاف آمریکا استعفا می‌کرد.

وزیر دفاع فرانسه با اشاره به اینکه در تاریخ ۹ فوریه ماه جاری از گردان توپخانه فرانسه در غرب عراق در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه بازدید و شخصاً با این ژنرال دیدار کرده است، گفت: او در این دیدار اشاره‌ای به انتقاد از این عملیات‌ها نکرد.

پارلی در ادامه گفت: باید درخواست استعفا می‌داد.‌ ما این رویکرد فرمانده توپخانه فرانسه را اشتباه و بزدلانه می‌دانیم.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد: فرماندهی فرانسه در ادامه اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد و اصول کلی که همه باید به آن پایبند باشند را یادآور خواهد شد.

همچنین پارلی گفت: این افسر مرتکب اشتباه شده است زیرا بر اساس اطلاعاتی که از او در این مقاله به دست آمده، احتمال دارد نیروهای خود را به خطر بیندازد. من به شدت از آزادی بیان حمایت می‌کنم اما این آزادی تا مرزهای اخلاق حرفه‌ای که همه مسؤولان دولتی از جمله نظامیان باید آن را رعایت کنند، قابل قبول است.

ژنرال لوگریه در مقاله‌ خود همچنین نوشته بود، غربی‌ها قطعاً می‌توانند با خودداری از اعزام نیروهایشان به سوریه خطرات به ویژه فشارها برای ارائه توضیحات درباره این اقدامات به افکار عمومی جهان را از بین ببرند اما این مخالفت نیز این سوال را ایجاد می‌کند که اگر ما جرات استفاده از ارتش را نداریم چرا چنین ارتشی را ایجاد کرده‌ایم.

این ژنرال در ادامه نوشت، هزاران نیرویی که از مهارت‌های مختلف جنگی برخوردار هستند، برای تعیین سرنوشت هجین طی چند هفته و دور کردن ساکنان این شهر از جنگ برای چندین ماه کافی خواهند بود. این عملیات برای پنج ماه ادامه و کشتار گسترده‌ای را در پی داشت. طی شش ماه هزاران خمپاره در ده‌ها کیلومتر مربع فرود آمدند که نتیجه‌ی اصلی آن تخریب زیر ساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها و خانه‌های مسکونی این منطقه بود.

ستاد مشترک ارتش فرانسه در بیانیه‌ای مخالفت خود را با مقاله‌ منتشر شده ابراز داشته و اعلام کرد، اینجا دیگر مساله آزادی بیان مطرح نبوده بلکه مساله‌ لزوم حفظ و محرمانه نگه داشتن عملیات‌ها را یادآور می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.