صفحه اصلی / اسلایدر / فروش گوشت های تنظیم بازاری با قیمت آزاد
فروش گوشت های تنظیم بازاری با قیمت آزاد

هزاران تن گوشت هم به بازار تزریق شود در کنترل بازار کارساز نیست

فروش گوشت های تنظیم بازاری با قیمت آزاد

متأسفانه در حال حاضر در کشور با مشکلاتی در تأمین گوشت و مرغ مورد نیاز شهروندان مواجه هستیم که با گذشت هفته ها هنوز راه حل درستی برای آن پیدا نشده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به تفاوت قیمت گوشت گرم و منجمد و گوشت قرمز تنظیم بازاری، مردم برای خرید ارزان‌تر به میادین مراجعه می‌کنند که همین امر باعث ایجاد صفوف طولانی در بسیاری از مناطق شده است. باید نظارت بر روند توزیع گوشت و مرغ افزایش یابد و روند توزیع این اقلام با نظم بیشتری صورت بگیرد که البته این کار ساده نیست. در همین رابطه عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل صف‌های گوشت در شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه پیگیری شود.احمد امیرآبادی‌فراهانی سخنانی درباره اصلاح روند توزیع کالاهای اساسی مطرح کرد و گفت: صف‌های طولانی گوشت و مرغ و تأمین کالاهای اساسی مشکل اساسی امروز مردم است.وی افزود: همه می‌دانند به اندازه کافی ارز در کشور وجود دارد و پشتیبانی ارزی کشور مناسب است و کالا هم به اندازه کافی کشور تولید می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اما همه می‌دانیم نحوه توزیع این کالاها نامناسب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با طرح این سؤال که چرا صف‌های گوشت و مرغ در کشور ایجاد شده است گفت: مردم به‌دلیل توزیع نامناسب و عدم نظارت دولت اعتماد خود را به وضعیت کنونی از دست داده‌اند و باید این اعتماد به مردم بازگردد و مردم اطمینان حاصل کنند که وضعیت اقتصادی کشور مناسب است. وی گفت: مردم گرفتارند و مشکلات زیادی دارند؛ قرار بود شهریورماه اقداماتی برای حمایت از وضعیت معیشتی مردم صورت گیرد و آقای نوبخت گفت که شما کاری نکنید، دولت خودش اقدامات لازم را انجام می‌دهد. اما کاری صورت ندادند. اگر این موضوع در شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه پیگیری شود، بنده از طرح پیشنهاد خود منصرف می‌شوم. لاریجانی در پاسخ به نماینده مردم قم بیان کرد: بررسی این موضوع قبل از عید مسائلی را در اذهان ایجاد می‌کند این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است تا مشخص شود آیا می‌توان بین قوای مختلف راه حلی برای آن یافت؟ لذا اگر اجازه داده شود، پس از پایان بررسی بودجه و در زمان اصلاح ساختاری آن که مد نظر مقام معظم رهبری است، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

راهکارهای منسوخ را برای بار چندم امتحان می کنیم

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

بازار گوشت و مرغ در شرایطی قرار گرفته که اگر هزاران تن هم از این دو کالا به بازار عرضه شود رهگشای وضعیت امروز نخواهد بود. اختلاف فاحشی بین گوشت تنظیم بازار و گوشت در بازار آزاد وجود دارد که اجازه نمی دهد این بازار به آرامش برسد. ایجاد صف هایی که برای خرید گوشت قرمز شکل گرفته به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برنامه ریزی اساسی برای آن کرد. به تعادل رساندن قیمت گوشت در بازار آزاد مهم ترین معضلی است که در حال حاضر وجود دارد. هر بار با بروز مشکلی راهکارهای منسوخ را برای بار چندم امتحان می کنیم و با اینکه نتیجه ای از آنها حاصل نمی شود اصرار بر ادامه آن داریم. به طور کلی هر جا که اختلاف فاحش قیمت است میان قیمت بازار و هر چیزی که دولت ادعا می کند می خواهد آن را تامین کند تفاوت قیمتی بسیاری وجود دارد و به هیچ عنوان نمی توان با این روش فساد دلالان، رانت و احتکار را حذف کرد. امروز دلالان در بازار گوشت فعالیت اصلی را دارند و بازار را در دست گرفته اند و مردم از این اتفاق بی نهایت ضرر دیده اند. این دلالان با خرید گوشت های تنظیم بازاری آنها را در بازار آزاد به فروش می رسانند. همانطور که حتما در خبرها شنیده اید سایت های عرضه گوشت تنظیم بازاری هم تخلفاتی داشته اند و گوشت تنظیم بازاری را با قیمت آزاد عرضه کرده اند.

این موضوع کاملا روشن است که گوشت کالایی اساسی و نیاز به آن برای مردم همیشگی است پس اینکه بخواهیم واردات مقطعی داشته باشیم نه تنها در تهادل بازار تاثیر نخواهد داشت بلکه بازار دلالی و سواستفاده را داغ خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.