صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آمادگی داریم هر وام شهریه‌ای که درخواست شود پرداخت کنیم

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد

آمادگی داریم هر وام شهریه‌ای که درخواست شود پرداخت کنیم

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در کشور ما 3 هزار رشته تعریف شده است، گفت: 800 رشته مهارتی در دانشگاه علمی-کاربردی داریم و نشان می دهد که می‌توان خیلی از ظرفیت‌ها را در این دانشگاه توسعه داد.

علمی کاربردی

به گزارش کسب و کار نیوز، «احمدرضا پیش‌بین» در مراسم نخستین آیین تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، با اشاره به فعالیت ۲۷ ساله دانشگاه علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه رویکرد مهارتی را دنبال می کند. تحولات زیادی در دو سال اخیر در این دانشگاه رخ داده که شاید معادل ۲۵ سال تحولات قبلی این دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه توسعه‌های فنی را از برنامه‌های این دانشگاه حذف کردیم، افزود: به برخی از مراکز بدلیل نداشتن کیفیت، اجازه فعالیت نداده‌ایم و برخی هم براساس مصوبه شورای عالی اداری تعطیل شدند و مقرر شد از سال ۹۸ دیگر دانشجو نگیرند.

پیش بین بیان کرد: از مسئولین استان می‌خواهیم که اجازه ندهند رشته‌ها در این استان تعطیل شوند. برخی از این رشته‌ها، مورد نیاز منطقه و کشور هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به تفاهم نامه این دانشگاه با استانداری گلستان، تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه استان پذیرفت که کلیه نیازهای خود را به دانشگاه اعلام کند و این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌هایش، تعهد داد پاسخگوی این نیازها باشد.

وی با اشاره به ماموریت گرایی در مراکز این دانشگاه، گفت: مراکز متناسب با ماموریتی که به آنها واگذار می‌شود، عمل کنند. هدف از این کار، آشنایی دانشجویان در حین تحصیل با آینده رشته تحصیلی شان است.

خوش بین با بیان اینکه رشته‌های علمی کاربردی با توجه به نیاز هر منطقه تعریف می‌شود، تصریح کرد: این افتخار نیست که در این دانشگاه دکتری و ارشد را راه اندازی کنیم. البته در مقطعی ارشد را داشتیم اما اگر سال ۹۸ ارشد داشته باشیم به صورت محدود و با ماموریت تعریف شده خواهد بود.

۷ برابر شدن بیکاران PHD

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در ۵ سال اخیر تعداد بیکاری phd کشور ۷ برابر شده است. معنا ندارد که هزینه‌های زیادی شود و دانشجویانی که جامعه ظرفیت پذیرش آن را ندارد، آموزش داده شوند؛ باید این روند اصلاح شود.

پیش بین با بیان اینکه یکی از خلاهای این استان بحث رشته‌های تربیت بدنی است، گفت: گلستان در مسابقات ورزشی موفقیت های زیادی داشته و باید مرکز تربیت بدنی در این استان تقویت شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۶ میلیارد ریال وام شهریه به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پرداخت شد.

آمادگی داریم در نیمسال دوم هر وام شهریه‌ای که درخواست شود پرداخت کنیم

احمدرضا پیش‌بین همچنین در جلسه با مدیران مراکز علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد: این آمادگی را داریم در نیمسال دوم هر وام شهریه ای که درخواست شود، پرداخت کنیم. در حال حاضر ۵۰۰ هزار تومان وام شهریه پرداخت می شود که این میزان در مهرماه سال آینده به ۷۵۰ هزار تومان افزایش می یابد.

وی افزود: در نیمسال دوم به تمام دانشجویان غیرشاغل این دانشگاه بن کارت رفاهی دانشجویی داده می شود. بر این اساس به جای پولی که برای غذای گرم به مراکز داده می شد، کارت دانشجو شارژ می‌شود و دانشجو غذایش را تهیه می کند.

پیش‌بین در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت علوم از سال ۹۸ ساماندهی دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و ماموریت گرایی، کیفی گرایی، ادغام‌ها و غیره را دنبال خواهد کرد. ما در دانشگاه علمی کاربردی از دو سال گذشته این کارها را آغاز کردیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در کنار موضوعات ماموریت گرایی و کیفی گرایی که در دانشگاه دنبال می کنیم، اعتقاد داریم که ستاد هم در کشور و هم در استانها باید کوچک شود و مراکز باید بزرگ شوند و اختیارات به مراکز داده شود.

وی افزود: در اساسنامه قبلی دانشگاه علمی و کاربردی، مراکز دیده نشده بودند اما در اساسنامه جدید مراکز را جزو ارکان دانشگاه قرار دادیم. مراکزی که اساسنامه دار می‌شوند باید برنامه راهبردی ۵ ساله شان را تدوین کنند.

پیش‌بین، بر نیازسنجی در استانها تاکید کرد و گفت: نیازهای استان باید احصاء و بر اساس آن درخواست رشته شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مدرسان خبره باید در مناطق شناسایی شوند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که روند جذب مدرس خبره را از ۲ سال فعلی به شش ماه کاهش دهیم.

وی یادآور شد: امسال بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو وارد دانشگاه علمی کاربردی شدند که ۸۰ هزار نفر ورودی مهرماه و بیش از ۷۰ هزار نفر ورودی بهمن ماه بوده است.

پیش‌بین با تاکید بر اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی در دانشگاه، تصریح کرد: در نظر داریم در رتبه بندی و نظارت های آینده ۲۵ درصد نقش را به مسائل فرهنگی و دانشجویی اختصاص دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بزودی بخشنامه ای به تمام استان‌ها ابلاغ می شود تا انجمن علمی و کانون در تمامی مراکز ایجاد شود. یک میلیون تومان به کانون ها و یک میلیون تومان نیز به انجمن ها کمک خواهیم کرد.

وی گفت: تدابیری دیدم تا این انجمن های علمی به شرکت های نوآور و خوشه های رشد و فناوری منتهی و در قالب پارک های علم و فناوری ساماندهی شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.