صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کوشنر با مقامات سعودی جزئیات “معامله قرن” را در میان گذاشت
کوشنر با مقامات سعودی جزئیات “معامله قرن” را در میان گذاشت

کوشنر با مقامات سعودی جزئیات “معامله قرن” را در میان گذاشت

کاخ سفید اعلام کرد: مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا با ولیعهد عربستان در نخستین دیدار شخصی‌شان از زمان قتل جمال خاشقجی دیدار کرد. این دو رابطه بسیار صمیمی با یکدیگر دارند.

کوشنر و بن سلمان

به گزارش کسب و کار نیوز، جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا عضوی از هیئتی است که در حال حاضر در یک تور هفت روزه خاورمیانه به سر می‌برد که شامل جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران است.

بر اساس گزارش کاخ سفید، این هیئت آمریکایی با محمد بن سلمان، ولیعهد و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار و درباره‌ همکاری‌ها میان ریاض و واشنگتن و همچنین تلاش‌ها برای ایجاد صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و سرمایه گذاری اقتصادی در این منطقه مذاکره کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این تور خاورمیانه‌ای کوشنر با هدف مطلع کردن متحدان منطقه‌ای آمریکا درباره‌ جزئیات «‌معامله قرن» صورت گرفته است؛ طرحی که هدفش دستیابی به یک توافق صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست.

سفر این هیئت به عربستان در بحبوحه اعتراض شدید قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به عدم واکنش دولت دونالد ترامپ به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی صورت گرفت.

اوایل ماه جاری میلادی ترامپ از ارسال گزارش به کنگره در رابطه با اینکه چه کسی مسؤول قتل خاشقجی است، امتناع کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، جارد کوشنر پیش از عربستان به ترکیه سفر کرده بود.

در جریان این سفر کوشنر با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرده و درباره‌ تلاش‌هایش برای صلح میان اسرائیل و فلسطین و همچنین افزایش همکاری‌ها میان آمریکا و ترکیه و راه‌ها برای تقویت شرایط اقتصادی در این منطقه مذاکره کرد.

کوشنر که مسؤول سیاست اسرائیل – فلسطین در دولت واشنگتن است، اعلام کرده که این وضعیت صلح به وضعیت نهایی مسائل مطرح در درگیری میان اسرائیل و فلسطین از جمله تعیین مرزها رسیدگی خواهد کرد.

کاخ سفید گفت: در این دیدار کوشنر، جیسون گرینبلات و برایان هوک حضور داشتند.

کاخ سفید گفت: آنها درباره‌ افزایش همکاری‌ها میان آمریکا و ترکیه و تلاش‌های دولت ترامپ برای تسهیل صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مذاکره کردند. به علاوه آنها درباره‌ راه‌ها برای بهبود شرایط کل منطقه از طریق سرمایه گذاری اقتصادی نیز به گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.