چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / پنالتی پرسپولیس اشتباه بود/ بازیکن نفت آبادان باید اخراج می‌شد
پنالتی پرسپولیس اشتباه بود/ بازیکن نفت آبادان باید اخراج می‌شد

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس-صنعت نفت

پنالتی پرسپولیس اشتباه بود/ بازیکن نفت آبادان باید اخراج می‌شد

یک کارشناس داوری فوتبال می‌گوید در دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان، داور تصمیمات اشتباهی گرفته است.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پدیده

به گزارش کسب و کار نیوز، اظهار کرد: سید رضا مهدوی، داور کرمانی این بازی بر خلاف نیمه اول، در نیمه دوم قضاوت ضعیفی داشت. در صحنه‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری قاطعانه داشت، این طور عمل نکرد. او در نیمه دوم به احمد نورالله‌ی و وفا هخامنش به درستی کارت زرد نشان داد اما هخامنش دو بار پشت سر هم مرتکب خطا شد.

وی با بیان اینکه بازیکن صنعت نفت آبادان باید از این دیدار اخراج می‌شد، گفت: در دقیقه ۷۸، هخامنش روی ترابی پشت محوطه جریمه خطا کرد. در این صحنه کارت زرد به هخامنش کاملاً درست بود. سه دقیقه بعد، هخامنش خطای شدیدی در میانه میدان روی علیپور انجام داد که موجب درگیری بازیکنان دو تیم شد چرا که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند او باید اخراج شود و در نهایت موجب درگیری بازیکنان هر دو تیم شد. در این صحنه هخامنش باید حداقل کارت زرد می‌گرفت و از بازی اخراج می‌شد اما داور چشم‌پوشی کرد و هخامنش هم اخراج نشد.

این کارشناس داوری فوتبال درباره صحنه خطای پنالتی به سود پرسپولیس نیز یادآور شد: در محوطه جریمه صنعت نفت روی ترابی در دقیقه ۸۴ هیچ خطایی صورت نگرفت. مدافع تیم صنعت نفت به درستی توپ را زد و به کرنر فرستاد اما مهدوی اعلام پنالتی کرد. اینجا هم داور مردد بود. مهدوی به سمت داور پشت دروازه رفت که آقای میرغفاری در تصاویر تلویزیونی می‌گوید من پنالتی ندیدم ولی مهدوی به تصمیم خودش اعتقاد داشت و پنالتی گرفت و به بازیکن صنعت نفت کارت زرد داد که هر دو تصمیم اشتباه بود.

حیدر سلیمانی همچنین درباره زمین خوردن سروش رفیعی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی دیگری داشتند اما داور دستور به ادامه بازی داد نیز خاطرنشان کرد: در دقیقه ۱+۹۰ پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند که روی سروش رفیعی خطا شده و باید پنالتی اعلام می‌شد که داور به درستی تصمیم گرفت و دستور به ادامه بازی داد. در کل، قضاوت داور در ۱۵ دقیقه پایانی خوبی نبود و تصمیمات قاطعانه‌ای اتخاذ نکرد که می‌تواند نشان از تحلیل رفتن قوای بدنی او باشد.

وی درباره حضور علیرضا فغانی در اتاق ویدئو چک نیز گفت: آقای فغانی به شکل آفلاین این بازی را تست می‌کرد. کمیته داوران قصد دارد VAR را در بازی داربی راه بیندازد که آقای فغانی به صورت آفلاین این کار را کرد و نمی‌توانست کمکی به داور کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.