صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه و رژیم صهیونیستی برای بررسی خروج نیروهای خارجی از سوریه کارگروه مشترک تشکیل می‌دهند
روسیه و رژیم صهیونیستی برای بررسی خروج نیروهای خارجی از سوریه کارگروه مشترک تشکیل می‌دهند

یک منبع فاش کرد

روسیه و رژیم صهیونیستی برای بررسی خروج نیروهای خارجی از سوریه کارگروه مشترک تشکیل می‌دهند

یک منبع عالی رتبه در تل‌آویو اعلام کرد، روسیه و رژیم صهیونیستی یک کار گروه مشترک با حضور تعدادی از کشورها برای بررسی مساله‌ خارج کردن نیروهای خارجی از سوریه تشکیل خواهند داد.

پوتین و نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری “تاس” روسیه به نقل از این منبع اعلام کرد، تصمیمی برای تشکیل کار گروه مشترک روسیه و رژیم صهیونیستی با مشارکت چند کشور دیگر جهت بررسی مساله اخراج نیروهای خارجی از سوریه گرفته شد.

منبع یاد شده از ارائه جزئیات بیشتر درباره‌ این کار گروه و یا کشورهایی که به آن ملحق خواهند شد، خودداری کرد.

بحث تشکیل این کار گروه پس از دیدار و گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفری که نتانیاهو پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روس به این کشور داشت، مطرح شد.

طبق بیانیه کرملین، پوتین در این دیدار درباره‌ همکاری‌های دو جانبه، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه مساله سوریه و نیز سازش در خاورمیانه با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو نیز در دیدار با پوتین به مساله‌ درگیری‌های سوریه و نیز تهدیدی که از سوی ایران به عنوان هم‌پیمان اصلی دمشق علیه اسرائیل وجود دارد، پرداخت.

نتانیاهو در ابتدای این دیدار مدعی شد: ایران بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه است و ما تمام تلاش خود را برای دور کردن این خطر انجام خواهیم داد.

پوتین نیز در مقابل بررسی مسائل مربوط به امنیت منطقه را بسیار مهم دانست.

نتانیاهو پیش از خروج از اراضی اشغالی به مقصد مسکو اعلام کرده بود، مذاکرات با پوتین بر بررسی راهکارهای ممانعت از نفوذ ایران در سوریه متمرکز خواهند بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مذاکرات خود با پوتین را در راستای تامین آزادی فعالیت‌های این رژیم در سوریه علیه ایران و حزب‌الله همزمان با خودداری از برخورد و درگیری با نیروهای روس مهم دانست.

این اولین دیدار پوتین و نتانیاهو از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ و سرنگونی یک هواپیمای ترابری نظامی روس در نزدیکی سواحل سوریه بود که مسکو تل‌آویو را مسؤول آن دانست.

این حادثه منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی روسیه شده و تنش‌هایی را میان دو طرف ایجاد کرد و از آن تاریخ تاکنون پوتین و نتانیاهو چندین تماس تلفنی با یکدیگر داشتند اما به جز دیدار کوتاهشان در ۱۱ نوامبر که در حاشیه مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس انجام شد، دیدار دیگری با یکدیگر نداشته‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه اظهارکرد: قطعاً درباره هماهنگی ارتش روسیه با نیروهای اسرائیلی برای جلوگیری از برخوردها و درگیری‌ها میان دو طرف گفت‌وگو خواهیم کرد و این هدف اصلی من از سفر به مسکو است.

قرار بود مذاکرات میان دو طرف پنج‌شنبه گذشته برگزار شود که در لحظات آخر به تعویق افتاد.

تل‌آویو تاکنون دلیل این تعویق را اعلام نکرده است و تنها یوری اوشاکوف، مشاور کرملین مساله‌ کمپین انتخاباتی در اراضی اشغالی را دلیل احتمالی این مساله دانست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.