صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت مهاراشترای هند
دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت مهاراشترای هند

افزایش سطح روابط تجاری هند و ایران بررسی شد

دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت مهاراشترای هند

فرماندار ایالت مهاراشترای هند در دیدار با علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت: از این‌که روابط تجاری هند و ایران طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و روند صعودی دارد،خوشحالیم.

روابط فرهنگی ایران و هند

به گزارش کسب و کار نیوز،  ویدیاساگار راد فرماندار ایالت مهاراشترای هند با اشاره به سابقه دیرین و تاریخی روابط دو کشور در حوزه های تاریخی، تمدنی ،فرهنگی و بازرگانی میان ایران و هند،تاکید کرد که ظرفیتهای فراوانی برای توسعه روابط دوجانبه در بخشهای اقتصادی،گردشگری،سرمایه گذاری و دانشگاهی میان ایالت مهاراشترای هند و استانهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بایستی عملیاتی شود.

 وی از چابهار به عنوان سمبل پیشرفت روابط دو کشور یاد کرد.
علی چگنی سفیر کشورمان در هند نیز با اشاره به وجود سازو کارهای بانکی موجود بین دو کشور و زمینه های گسترش روابط با هند به ویژه ایالت ۱۲۰ میلیون نفری مهاراشترا به مرکزیت مومبای، آمادگی کامل دولت جمهوری اسلامی ایران برای عملیاتی کردن اهداف دوکشور را اعلام کرد.
در این دیدار که با حضور سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای صورت گرفت، دو طرف زمینه های همکاری های استانی و منطقه ای و تبادل هیات های مختلف در عرصه های گوناگون روابط را بررسی و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.