صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / «دورهمی سمن‌های پویا» راهکاری برای حل چالش‌های پیش رو
«دورهمی سمن‌های پویا» راهکاری برای حل چالش‌های پیش رو

دبیر موسسه علمی پژوهشی کهکشان علم تاکید کرد

«دورهمی سمن‌های پویا» راهکاری برای حل چالش‌های پیش رو

دبیر موسسه علمی پژوهشی کهکشان علم تاکید کرد: دورهمی سمن‌های پویا، راهکاری برای حل چالش‌های پیش رو به‌ شمار می‌رود.

سمن‌ها

محسن واحد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت برخی سمن‌های استان طی ماه‌های گذشته رو به کمرنگ‌تر شدن رفته بود، چهار سمن به عنوان اعضای یک تیم تصمیم گرفتند که با برگزاری جلسات دورهمی، چالش‌های پیش روی خود را مورد بررسی قرار دهند و برنامه‌های مثمر ثمرتری در پیش بگیرند. این در حالی است که تاکنون فقط دو جلسه با مضمون دورهمی تشکیل شده است اما مقرر است که تعداد جلسات و تعداد شرکت‌کننده‌ها افزایش یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که بررسی ضابطه‌مند دغدغه‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها اولین و مهم‌ترین گام برای از میان برداشتن موانع فعالیت سمن‌ها است، ادامه داد: خوشبختانه در دومین جلسه دورهمی سمن‌ها، علاوه بر سمن‌هایی که مجوز خود را از اداره‌کل ورزش و جوانان اخذ کرده‌اند، سمن‌هایی هم که تحت نظارت سایر ارگان‌ها فعالیت می‌کنند حضور داشتند و همین باعث می‌شود که زمینه برای هم‌اندیشی‌های بیشتر فراهم شود.

واحد همچنین تاکید کرد: پویایی و فعالیت سمن‌ها، به خودی خود باعث می‌شود که دولت نیز بیش از پیش روی پتانسیل‌های موجود در فضای سازمان‌های مردم‌نهاد تمرکز کند و طرح‌های بیشتری را در اختیار جوانان قرار دهد؛ در واقع سمن‌ها باید پای کار بودن و پویایی خود را جدی‌تر قلمداد کنند و زمینه را برای اتحاد و انسجام خود فراهم کنند.

یکی از اعضای تیم «سمن‌های پویا»، یادآور شد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پویایی، نشاط و بالندگی جوانان قابل چشم‌پوشی نیست. در واقع، با کمی توجه به فعالیت سازمان‌هایی مردمی و با محوریت جوانان، می‌توان به تأثیر آن‌ها در توسعه اجتماعی، خروج از رخوت و سلامت روح دختران و پسران نوجوان و جوان پی برد. البته این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که کیفی‌سازی سمن‌ها نیز مدنظر دبیران قرار گیرد.

واحد خاطرنشان کرد: سمن‌ها باید با فعالیت‌های چشم‌گیر، جایگاه خود را بین مسئولان پیدا کنند؛ در واقع، جوانان فعال در سمن‌ها، نخبه‌هایی هستند که نیاز به دیده شدن دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.