صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / آغاز ساخت دومین کارخانه زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول در باشت

آغاز ساخت دومین کارخانه زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول در باشت

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور گفت: زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت دومین کارخانه در کشور با ظرفیت 200 هزار لیتر در روز است.

به گزارش کسب و کار نیوز، شهریار طاهر پور در آئین کلنگ زنی زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت افزود: وقتی ارزش افزوده به میان می آید سفره مردم نیز برکت بیشتری پیدا می‌کند. واحد بایو اتانول که در باشت کلنگ زنی شد به تولید محصول بنزین در کشور کمک می کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور تصریح کرد: در حال حاضر در کشور تنها یک کارخانه از این نوع در کرمانشاه با پیشرفت ۶۰ درصد فیزیکی در دست اجراست.

طاهر پور عنوان کرد: زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت، دومین کارخانه در کشور با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار لیتر در روز است. این کارخانه می تواند با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۵۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

کهگیلویه و بویراحمد بدون نفت ضعیف است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت نفت و گاز را جدا کنیم این استان ضعیف است.

 غلامرضا تاجگردون در آئین کلنگ زنی زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت افزود: داشتن یک راهبر برای استفاده از ظرفیت های صنعت در کهگیلویه و بویراحمد مهم و ضروری است.

وی گفت: در آمد سرانه مردم کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دیگر نقاط کشور ۶۰ درصد است که این میزان بسیار ناچیز و کم است. کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل های خوبی اعم از خاک، آب و کشاورزی است که باید از آنها در جهت ایجاد صنایع و اشتغال به خوبی استفاده کرد.

 علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین کلنگ زنی زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت افزود: آنچه که امروز مردم و جوانان ما از آن رنج می‌برند نبود اشتغال است.

وی گفت: زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت در افزایش تراز صنعتی و اشتغالزایی منطقه موثر است. این طرح می تواند به غیر از ایجاد رونق در صنعت کشاورزی در تولید اتانول و بخش صنعت نیز موثر باشد.

آئین کلنگ زنی زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

سید مسعود حسینی، فرماندار باشت در آئین کلنگ زنی زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت افزود: این طرح می تواند نقش موثری در اشتغالزایی و رونق صنایع در منطقه ایفا کند.

وی بیان کرد: کلنگ زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری باشت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین زده شد. این پالایشگاه می توان برای ۱۵۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و در صنعت کشاورزی و تولید صنایع نیز تحول ایجاد کند.

حسینی بیان کرد: این طرح ظرف مدت ۳۰ ماه و به کار فرمایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و گسترش سوخت سبز زاگرس انجام می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.