صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش وزیر خارجه مصر به اصلاحات قانون اساسی کشورش

واکنش وزیر خارجه مصر به اصلاحات قانون اساسی کشورش

وزیر خارجه مصر در ارزیابی اصلاح قانون اساسی کشورش که زمینه ماندن عبدالفتاح سیسی را در قدرت فراهم می‌کند، عملکرد سیسی را ستود.

سامح شکری

به گزارش کسب و کار نیوز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با شبکه “سی.ان.بی.سی” آمریکا در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب و اروپا در شرم الشیخ که اخیرا برگزار شد، خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی در رابطه با اصلاح قانون اساسی وجود دارند که ممکن است تصویب شوند و مسائلی وجود دارند که همچنان مورد بررسی قرار دارند در نهایت یک سوم اعضای پارلمان تصمیم‌گیری می‌کنند.

شکری تاکید کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سایه تهدیدات بی‌وقفه علیه امنیت و ثبات کشور شخص مناسبی است.

وی اصلاحات اقتصادی‌ای که مصر شاهد آن است را ستود.

وزیر خارجه مصر افزود: سیسی در برقراری امنیت، ثبات، پیشرفت اقتصادی و اجرای اصلاحات اقتصادی موفق بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر تصریح کرد که کشورش نیاز مبرمی به تداوم فعالیتش درخصوص نابودی تروریسم دارد که ارتش و غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، سامح شکری گفت: مصر به دنبال واکنش نشان دادن به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان نشست سران اتحادیه عرب و اروپا در شرم‌الشیخ در خصوص قاهره نیست و در سایه رخدادهای بین‌المللی که مصر شاهد آن است این مسأله اهمیتی ندارد.

وزیر خارجه مصر در مصاحبه تلفنی با احمد موسی، گزارشگر برنامه “علی مسئولیتی” گفت: سخنگوی رسمی وزارت خارجه بیانیه‌ای در  واکنش به اظهارات اردوغان و وزیر خارجه‌اش پس از انتقادات و به کارگیری الفاظ نامناسب در خصوص مصر و رهبرانش همزمان با برگزاری کنفرانس نشست شرم‌الشیخ صادر خواهد کرد.

سامح شکری اظهارات اردوغان را “کینه‌توزانه” و از روی کینه شدید نسبت به تمایل جامعه جهانی برای تعامل با مصر در مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و زمینه‌ رشد و توسعه دانست.

وی در ادامه افزود: اظهارات اردوغان خنده‌دار و مضحک است و نباید بیش از حدش به آن پرداخت و ما پرونده‌هایی که مربوط به ملت مصر است در اختیار داریم که مهمتر از آن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.