صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / فرودگاهی بین المللی که مسافران به آن بی‌اعتمادند
فرودگاهی بین المللی که مسافران به آن بی‌اعتمادند

فرودگاهی بین المللی که مسافران به آن بی‌اعتمادند

فرودگاه بین‌المللی بجنورد یکی از زیرساخت‌های خراسان شمالی است که در سال 1375 در این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

هواپیمای تهران یاسوج

همیشه این فرودگاه با مشکلی همچون لغو پروازها مواجه بوده است که بنا به گفته برخی از مسئولان، یکی از علل مهم لغو پرواز در این فرودگاه موقعیت جغرافیایی آن بوده که سبب می‌شده تا پروازها کنسل شوند.

متاسفانه لغو پرواز در این فرودگاه موجب شده تا مردم دیگر اعتمادی به فرودگاه این شهر نداشته باشند و ترجیح دهند مسیری که در گذشته با هواپیما از این فرودگاه سفر می کردند را یا با اتوبوس سفر کنند و یا پرواز خود را از طریق نزدیک ترین فرودگاه انجام دهند.

مسافران خراسان شمالی به پروازهای فرودگاه بجنورد بی اعتماد هستند

نجفی، مدیر فروش یک شرکت خدماتی هوایی در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد درخواست مسافران برای خرید بلیط هواپیما از فرودگاه بجنورد در این گونه شرکت ها بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: یکی از مهمترین عللی که موجب شده تا این مشکل به وجود آید لغو پروازهاست.

وی با بیان اینکه هر مسافری برای انجام سفر خود دارای برنامه ریزی هایی است، افزود: مسافر یک روز و یا چند ساعت مانده به زمان سفر متوجه می شود که پرواز کنسل شده است و همین امر موجب شده تا مسافران فرودگاه بجنورد به این فرودگاه بی اعتماد شوند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد پرواز بجنورد به تهران را دارد، ادامه داد: مشکل مذکور سبب شده تا بیشتر درخواست برای خرید بلیط هواپیما از شرکت های خدماتی هوایی و جهانگردی از فرودگاه مشهد و سبزوار باشد. این به این معناست که مسافران خراسان شمالی که قصد سفر با هواپیما به شهر تهران را دارند سختی راه سه ساعته را به جان می‌خرند و به مشهد سفر می کنند و از فرودگاه این شهر و یا سبزوار به تهران می‌روند.

وی با گلایه از اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در فرودگاه بجنورد، کمبود تعداد پروازهاست، بیان کرد: شهر بجنورد مسافرانی که بخواهند با هواپیما سفر کنند را دارد اما با مشکل تعداد کم پروازها و لغو آنها مواجه هستند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عللی که موجب شده تا مسافران خراسان شمالی ترجیح دهند تا پروازهای خود را از مشهد و سبزوار انجام دهند، قیمت بالای بلیط هاست.

مدیر فروش این شرکت خدماتی هوایی در بجنورد توضیح داد: در یک برهه زمانی نرخ بلیط پروازهای فرودگاه بجنورد حتی به ۴۲۶ هزار تومان هم رسید و اکنون به ۲۴۸ هزار تومان رسیده است این درحالیست که این نرخ در شهرهای مشهد و سبزوار کمتر است و همین امر نیز موجب شده تا برخی از مسافران برای انجام پروازهای خود به فرودگاه سایر شهرها سفر کنند که البته عامل تاثیرگذارتر بر این امر، لغو پروازها بوده است.

کاهش ۵۸ درصدی مسافران ورودی و ۶۱ درصدی مسافران خروجی از فرودگاه بین المللی بجنورد

فرشاد ساکنی، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا،  توضیح داد: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری ۱۰۳ فقره پرواز به فرودگاه بجنورد انجام شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ فقره بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر تعداد مسافران ورودی به فرودگاه بجنورد طی مدت مذکور در سال جاری شش هزار و ۹۴۸ نفر بوده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۲۹ بوده است و ارقام مذکور نشان از کاهش ۵۸ درصدی تعداد مسافران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران خروجی از فرودگاه بجنورد در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۶۲۵۷ نفر بوده است، ادامه داد: این درحالیست که تعداد مسافران خروجی از این فرودگاه در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۵ نفر بوده که با کاهش ۶۱ درصدی مسافران خروجی در سال جاری مواجه هستیم.

ساکنی با بیان اینکه طی سال گذشته شرکت های هواپیمایی ماهان و آسمان در این فرودگاه خدمات رسانی می‌کردند، اظهار کرد: در سال جاری فقط پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به فرودگاه بجنورد برقرار است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای این فرودگاه اندک است، تصریح کرد: پرواز در فرودگاه بجنورد فقط در روزهای دوشنبه، پنج شنبه و جمعه و آنها فقط در مسیر بجنورد به تهران برقرار می‌شود، اما گاهی اوقات یک فقره از این پروازها در طول هفته کنسل می‌شود و نبود یک برنامه پروازی مشخص سبب شده تا مسافران این فرودگاه، پرواز در فرودگاه مشهد و سبزوار را به آن ترجیح دهند.

صحبت با شرکت های هواپیمایی خصوصی جهت انجام پرواز در فرودگاه بجنورد

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در نشست خبری که در بهمن ماه سال جاری برگزار شد در رابطه با فرودگاه و در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی تاکنون برای حل مشکلات پرواز در فرودگاه بجنورد انجام داده اید و چه نتایجی را به همراه داشته است؟ اظهار کرده بود، وجود فرودگاه آثار توسعه ای خیلی زیادی را به همراه دارد و آثار آن فقط برای جابجایی چند مسافر و مقداری بار نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید یک مقداری در جبران نداشته های خراسان شمالی سرعت ببخشد، ادامه داد: تاکنون پیگیری هایی با دستگاه های مربوطه همچون وزارت راه و شهرسازی و مکاتبات لازم با وزیر مربوطه انجام شده است و تاکید بر برقراری پروازهای فرودگاه بجنورد کرده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان با تصریح بر اینکه نگاه ما بر این استان است که عدالت در توزیع پروازها برقرار نیست، بیان کرد: از سوی مسئولان ذی ربط قول مساعد داده شده که هر چه سریع تر پروازها در فرودگاه بین المللی بجنورد برقرار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که پیگیری های انجام شده پاسخ دهد و تلاش ها منجر به آن شود که هر روزه حداقل یک پرواز داشته باشیم چراکه نگاه های موجود، توسعه ای است و متاسفانه یکی از نداشته‌های خیلی بد در این استان، نبود پروازهای منظم است.

استاندار خراسان شمالی گفته، حتی این موضوعات طی پیگیری ها نیز اعلام شده که پرواز برای عتبات عالیات، حج و حتی پرواز از فرودگاه بجنورد به سایر مناطق نیز انجام شود. همچنین با شرکت‌های هواپیمایی خصوصی نیز صحبت شده تا پرواز آن ها نیز در فرودگاه بجنورد برقرار شود بطوریکه انجام پرواز شرکت هواپیمایی تابان قطعی است و برقرار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.