صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سیستان و بلوچستان دارای بالاترین میزان ابتلاء به سل در کشور
سیستان و بلوچستان دارای بالاترین میزان ابتلاء به سل در کشور

سیستان و بلوچستان دارای بالاترین میزان ابتلاء به سل در کشور

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ابتلاء به سل در کشور را دارد.

گرد و غبار

دکتر سید محمد هاشمی شهری در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: سالیانه حدود ۶۰۰ مورد بیمار مسلول در استان شناسایی می شوند که نیمی از این افراد مبتلا به سل ریوی هستند.

وی گفت: راه اندازی این بخش تخصصی علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر سلامت مردم دارد، جایگاه علمی بیمارستان بوعلی به عنوان قطب بیماری های عفونی و گرمسیری در جنوب شرق کشور را بیش از پیش ارتقاء خواهد داد.

دکتر ‌هاشمی شهری با اشاره به مجاورت سیستان و بلوچستان با ۲ کشور مشکل دار در زمینه بیماری سل گفت: بیماری سل ارتباط مستقیمی با شاخص های توسعه دارد و علاوه بر دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز در میزان ابتلاء تاثیرگذار است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هر بیمار مبتلا به سل ریوی درمان نشده می تواند در طول سال حداقل ۲۰ فرد سالم را آلوده کند و خوشبختانه با وجود توانمندی های حوزه سلامت و مراقبت مستمر مجموعه کارکنان بهداشت و درمان موفق شده ایم تا شاخص موفقیّت در درمان بیماران سلی را به بالای ۸۵ درصد افزایش دهیم‌.

وی افزود: در حال حاضر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه ای جنوب شرق در زمینه تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به سل مقاوم به درمان است و در صورت ساخت و تجهیز بخش استاندارد سل مقاوم به درمان سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به بیماران ایرانی و غیر ایرانی ساکن در این منطقه ارتقاء می یابد.

شهری بیان کرد: با توجه به اینکه بخش سل بیمارستان بوعلی بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و سالیانه ۱۲۰ بیمار در این بخش بستری می شوند تا کنون اقدامات متعدی در زمینه بهسازی و بازسازی این بخش انجام شده است امّا توسعه فضای درمانی و احداث بخش جدید و استاندارد سل ریوی گام بلندی در زمینه ارتقاء شاخص های خدمت رسانی به بیماران و تامین استانداردهای روز دنیا در زمینه کنترل عفونت خواهد بود.

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان نیز در این باره گفت: این بخش جدید با آخرین فن آوری های حفاظت در برابر عفونت‌ تجهیز خواهد شد.

به گفته دکتر عزیز الله جهان‌تیغ در مرحله اولیه برای احداث ساختمان این بخش حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و قرار است ساختمان این بخش در ظرف یک سال و در سه طبقه احداث شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.