صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تهیه سرود ویژه مدارس دخترانه
تهیه سرود ویژه مدارس دخترانه

تهیه سرود ویژه مدارس دخترانه

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سرود ویژه دختران تهیه شده که هدف از آن تقویت هویت دخترانه و افزایش شادی و نشاط در مدارس دخترانه و ارتقا سلامت روحی و جسمی دختران دانش آموز است.

جشن شکوفه‌ها در مدرسه شهیدی قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، مینایی پور در “همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و گرامیداشت روز زن”  که بعدازظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن مروری بر ماموریت‌ها و وظایف دفتر امور زنان، گفت: مهمترین ماموریت ما توجه به شاخص‌های عدالت جنسیتی، توسعه شایستگی و نقش آفرینی زنان و دختران در عرصه های مختلف، دستیابی به آموزش و پرورش مبتنی بر تفاوت‌های فردی و کاهش محرومیت در بخش دختران است.

 وی ادامه داد: دفتر امور زنان در تدوین برنامه سالانه خود علاوه بر توجه به ماموریت‌ها، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبانی سند تحول بنیادین و برنامه‌های زیرنظام‌ها، اولویتهای دولت تدبیر و امید و انتظارات معاونت زنان و خانواده رییس جمهور را سرلوحه کار خود قرار داده است و با بهینه سازی فعالیت‌های خود در سال جاری به منظور اقدامات مربوط به تحکیم بنیاد خانواده ، برنامه گفتگوی ملی خانواده و کاهش شکاف نسلی را برنامه ریزی کرده است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: جهت برقراری عدالت تربیتی ویژه دختران، بررسی و تحلیل کیفی مبانی نظری سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی را از منظر وظایف و ماموریت دفتر امور زنان جهت تدوین بسته سیاستی برای حوزه ستاد در دست اقدام داریم.
وی با اشاره به دیگر برنامه ها افزود: آموزش حقوق شهروندی ویژه دختران با تالیف کتاب حقوق شهروندی و تالیف کتاب “خوب زیستن در مسیر زندگی مشترک ” با مشارکت معاونت پرورش فرهنگی برای ایجاد آمادگی‌های قبل از ازدواج برای دانش آموزان دختر پایه یازدهم، مقابله با آسیبهای نوپدید با برگزاری سلسله نشستهای تخصصی از جمله آشنایی با فضای مجازی و مخاطرات آن، زمینه سازی برای حضور فعال دختران در فعالیتهای اجتماعی با طراحی دوره آموزشی با افزایش مشارکتهای اجتماعی دختران، تقویت هویت جنسی دختران با تهیه دو عنوان برنامه و گنجاندن در زیر نظامهای برنامه درسی و تحقق انتخابات مدیران از دیگر برنامه هاست.همچنین به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب، کتاب مدیران زن آموزش و پرورش در ۴۰ سالگی انقلاب گردآوری و تهیه شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بی شک کارهایی که در این ۴۰ سال انجام شده نقش موثری در شکل‌گیری تمدن اسلامی در حوزه تاریخ معاصر داشته است.
وی ادامه داد: هرچند مباحثی وجود داشته که با گفت وگو و تبادل نظر قابل حل بوده است. در طول این ۴۰ سال حوزه پرورشی با کارنامه ای زرین در عرصه های گوناگون حضور داشته است.
در پایان این مراسم از سه کتاب آموزش حقوق شهروندی، خوب زیستن در مسیر زندگی مشترک و کتاب مدیران زن آموزش و پرورش توسط دکتر بطحایی، معصومه ابتکار و فرحناز مینایی پور رونمایی شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.