صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / تلاش برای یکسان‌سازی «حقوق‌» پرداختی به مددجویان/احتمال توزیع «بسته حمایتی» تا پایان سال

رییس سازمان بهزیستی کشور تشریح کرد

تلاش برای یکسان‌سازی «حقوق‌» پرداختی به مددجویان/احتمال توزیع «بسته حمایتی» تا پایان سال

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره ارائه بسته حمایتی به مددجویان این سازمان گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال یک بسته حمایتی به ارزش ٢٠٠ هزار تومان در اختیار این افراد قرار بگیرد.

دکتر قبادی‌دانا

به گزارش کسب و کار نیوز، وحید قبادی دانا با بیان اینکه مددجویان سازمان بهزیستی در گذشته برای دریافت سبد کالایی خود در صف می‌ماندند گفت: اما در خال حاضر این سبد کالا تبدیل به مبلغی شده است که روی کارت مددجویان شارژ می شود و آنها با حفظ کرامت می‌توانند به مراکز خرید رسمی مراجعه کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال یک نوبت سبد حمایتی دیگر در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار بگیرد افزود: سازمان بهزیستی در این حوزه بیشتر نقش مطالبه‌گری دارد و  پرداخت این سبد کالایی بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از قبل به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود اظهار کرد: یک میلیون و پنجاه هزار نفر از افرادی که مستمری می‌گیرند، یارانه به حسابشان واریز می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا تیرماه سال ۹۷، ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از محل اعتبارات این سازمان مستمری دریافت می کردند تصریح کرد: به همت دولت افراد پشت نوبتی که تقریباً به همین تعداد بودند از تیرماه ۹۷ به بعد وارد مجموعه سازمان بهزیستی شدند تا مستمری دریافت کنند اما این تعداد تنها از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

قبادی دانا افزود: این در حالیست که افراد تحت پوشش قبلی هم از محل بهزیستی و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می کنند، به همین دلیل مبالغ دریافتی این دو گروه متفاوت است و به نوعی تبعیض ناخواسته ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم تا این یکسان‌سازی که البته همراه با بار مالی خواهد بود، انجام شود.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.