صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آغاز رزمایش دریایی ترکیه از امروز
آغاز رزمایش دریایی ترکیه از امروز

آغاز رزمایش دریایی ترکیه از امروز

نیروهای دریایی ترکیه امروز (چهارشنبه) بزرگترین رزمایش خود موسوم به "میهن آبی ۲۰۱۹" را همزمان در دریاهای اژه، سیاه، سفید و مدیترانه آغاز می‌کنند. این بزرگترین رزمایش در طول تاریخ ترکیه است.

رزمایش دریایی بحرین و ترکیه

به گزارش کسب و کار نیوز، یانکی باغچی اوغلو، فرمانده عملیات دریایی ترکیه در نشست خبری گفت، ۱۰۳ کشتی گوناگون در رزمایش‌های نیروهای دریایی مشارکت خواهند داشت که همزمان در دریاهای اژه، سیاه، سفید و مدیترانه برگزار می‌شود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی تصریح کرد، هدف از این رزمایش‌ها ارتقای سطح آمادگی و پتانسیل نیروهای دریایی، کاربرد تجهیزات دریایی و کشتی‌های وابسته به آن است.

فرمانده عملیات دریایی ترکیه ادامه داد، در این رزمایش ۱۳ ناوچه، شش کشتی کوروت، ۱۶ کشتی جنگی، هفت زیردریایی، هفت کشتی مین‌روب، ۱۷ کشتی امدادرسان، ۱۴ کشتی گارد ساحلی و غیر آن در کنار هواپیماهای گشت دریایی و بالگردهای گشت دریایی مشارکت می‌کنند.

باغچی اوغلو افزود، رزمایش‌ها شامل آموزش، آمادگی‌ها برای عملیات دریایی اساسی به ویژه سناریوهای دفاع هوایی از طریق دریا و زیردریایی‌ها، سناریوهای بحران و جنگ، سناریوهای جنگ الکترونیکی و مین‌ها، عملیات نظارت دریایی، تیراندازی به سمت اهداف متحرک با سرعت بالا و غیر آن می‌شود.

به گفته فرمانده عملیات دریایی ترکیه، این رزمایش دریایی تا پنجم مارس ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.