صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط زنان تاسیس و یا اداره می‌شوند
۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط زنان تاسیس و یا اداره می‌شوند

مشاور امور بانوان معاونت علمی ریاست‌جمهوری:

۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط زنان تاسیس و یا اداره می‌شوند

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به نقش پررنگ زنان در تولید و تجاری‌سازی دانش، گفت: اکنون ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط زنان تأسیس و یا اداره می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، زینب حمیدزاده در مراسم افتتاح پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با اشاره به سوابق دیرین کشورهای اسلامی در زمینه دستاوردهای علمی اظهار کرد: بدون دیپلماسی علمی، رسیدن به دستاوردهای مهم در این حوزه ممکن نیست، ولی در حال حاضر با وجود دستاوردهای مهم و درخشان کشورها در زمینه علمی، فقدان ارتباطات علمی مؤثر بین جوامع علمی مشهود است. اولین گام برای حل این مشکل ایجاد شبکه‌ای مؤثر از دانشمندان و متخصصان مسلمان است. حمیدزاده با اشاره به اقدامات بنیاد مصطفی (ص) در این زمینه یادآور شد: نشست “استپ” با هدف ایجاد فضای همکاری بین دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان و توانایی‌های آنها در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های مساوی برای دانشمندان در حوزه‌های مختلف دانش، مدیریت و سیاست، گفت: آمارها نشان می‌دهد تفاوت زیادی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات تکمیلی و همچنین تشکیل مراکز تحقیقاتی و حضور زنان در این مراکز وجود دارد. حمیدزاده با اشاره به تلاش کشورهای مختلف در زمینه توانمندسازی زنان، خاطر نشان کرد: ایران در کنار همه فعالیت‌ها در حوزه علم و فناوری، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه دانشجویان زن در دانشگاه‌ها به دنبال افزایش مشارکت زنان در حوزه دانش‌بنیان است. مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط زنان تأسیس شده و با توجه به توانمندی‌های زنان و افزایش حمایت‌ها انتظار داریم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.