صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کریمی: به نظر می‌رسد آنچنان که باید بر بازار نظارت جدی نمی‌شود
کریمی: به نظر می‌رسد آنچنان که باید بر بازار نظارت جدی نمی‌شود

کریمی: به نظر می‌رسد آنچنان که باید بر بازار نظارت جدی نمی‌شود

نماینده مردم اراک در مجلس از قوه مجریه و دستگاه قضایی خواست ساز و کار نظارت و کنترل بر بازار و برخورد قاطع با مفسدان و اخلالگران اقتصادی، محتکران و سودجویان را تقویت کنند.

علی اکبر کریمی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌اکبر کریمی در تذکر شفاهی نوبت بعدازظهر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور، گفت: چندین ماه است که کلانشهر اراک بدون شهردار است و امور شهر دچال اختلال شده است. وزارت کشور هر چه زودتر شهردار اراک را انتخاب کند.

عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در ایام عید، گفت: امسال جولان دلالها و واسطه‌ها در بازار شب عید بیش از سال‌های قبل موجب تحت فشار قرار گرفتن کسبه و اصناف و اقشار ضعیف جامعه شده است. به نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید نظارت جدی بر بازار اقتصادی کشور نمی‌شود؛ یا سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها مجددا باید احیا شود یا امر نظارت به سازمان تعزیرات حکومتی سپرده شود تا در کنار اعمال مجازات‌های قانونی، بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها نیز توسط این سازمان  انجام شود.

وی تصریح کرد: در حالی که بازرسی و نظارت بر قیمتها باید توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام شود اما عملکرد این سازمان نشان می‌دهد که این مسئله کافی نیست. در استانها نیز هیچ ساختار تشکیلاتی جهت بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها وجود ندارد و مردم با افزایش بی‌رویه و لحظه‌ای قیمتها روبرو هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: از دولت انتظار است ساز و کار نظارت و کنترل بر بازار را تقویت کند؛ همچنین از قوه قضاییه انتظار دارم برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی، محتکران و سودجویان داشته باشد تا ان‌شاءالله آرامش در آستانه شب عید به مردم بازگردد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.