صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / معاون وزیر خارجه انگلیس: خروج از برجام راه مناسبی برای مقابله با ایران نیست
معاون وزیر خارجه انگلیس: خروج از برجام راه مناسبی برای مقابله با ایران نیست

معاون وزیر خارجه انگلیس: خروج از برجام راه مناسبی برای مقابله با ایران نیست

معاون امور خاورمیانه در وزارت خارجه انگلستان با بیان اینکه "ایران غیر هسته‌ای امن تر از ایران هسته‌ای است" گفت: ما همانند دیگر شرکای اروپایی مان به توافق هسته‌ای پایبند هستیم.

آلیستر برت

به گزارش کسب و کار نیوز، آلیستر برت، معاون امور خاورمیانه در وزارت خارجه انگلستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اخبار الیوم در پاسخ به این سوال که آیا در نشست شرم الشیخ، اختلاف نظری میان کشورهای عربی و اروپا در رابطه با چگونگی تعامل با ایران وجود داشت گفت: دیدگاه هر دو طرف در رابطه با خطر ایران در منطقه یکی است اما در رابطه با چگونگی برخورد و تعامل با این خطر اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: موضع انگلیس واضح است، ایران غیر هسته‌ای امن تر از ایران هسته‌ای است بنابراین ما همانند دیگر شرکای اروپایی خود به توافق هسته‌ای پایبند هستیم اما این امر به این معنا نیست که ما تهدیدات ایران در خاورمیانه مانند موشک‌های بالستیک و دخالت در امور دیگر کشورها را بپذیریم.

این مقام انگلیسی در ادامه گفت که انگلیس و اتحادیه اروپا به این مسائل اهمیت می‌دهند و به دنبال کاهش “تهدیدات ایران در منطقه” هستند. او گفت: ما بر این باوریم که با پایبندی به توافق هسته‌ای این امر امکان پذیر خواهد بود زیرا خروج از توافق هسته‌ای باعث می‌شود که ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود بازگردد و برای منطقه خطرناک‌تر خواهد بود. به خصوص اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر و برای بار پانزدهم اعلام کرده که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است.

آلیستر برت در پایان گفت: کشورهای اروپایی به خوبی می‌دانند که کشورهای عربی حق دارند که بگویند ایران فعالیت‌های خطرناکی در منطقه دارد اما برای مقابله با این رفتارهای ایران باید روشی را به کار گرفت که منجر به ایجاد خطر برای تمام کشورها نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.