صفحه اصلی / سرخط خبرها / شناسایی ۶۲۵ نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد

شناسایی ۶۲۵ نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابدای سال تاکنون، 625 تبعه خارجی غیر مجاز در استان شناسایی شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده اظهار داشت : در طی این مدت ۷ هزار و ۳۴۰ مورد بازرسی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه در واحدهای صنفی و کارگاهی سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی گفت: طی این بازرسی ها ۶۲۵ تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی و ۲ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۴۸ ریال جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در طی این مدت ۲۴۲ نیروی کار ایرانی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده اند.
جهاندیده در ادامه با بیان اینکه صدور پروانه کار از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها است، تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.
وی افزود: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجه ای برای بکارگیری اتباع خارجی نیست.
وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.