صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دورترین جسم منظومه شمسی شناسایی شد
دورترین جسم منظومه شمسی شناسایی شد

ستاره‌شناسان در مطالعه اخیرشان موفق به شناسایی دورترین جسم منظومه شمسی که ممکن است ۱۴۰ بار دورتر از خورشید و زمین باشد شدند.

منظومه شمسی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گاردین، به گفته یکی از ستاره شناسان مشهور، یک جسم جدید در دورترین بخش منظومه شمسی ما کشف شده است. وی جسم مذکور را “FarFarOut” نامید.

اگر گفته‌های این ستاره‌شناس تأیید شود، این جسم تبدیل به دورترین جسم شناخته شده در منظومه شمسی خواهد شد.

در حال حاضر رکورد دورترین جسم منظومه شمسی در دست یک سیاره کوتوله به نام “۲۰۱۸ VG۱۸” است که ۱۲۰ بار دورتر از خورشید و زمین است و ماه دسامبر سال گذشته توسط دکتر” اسکات شپارد”(Scott Sheppard) از “مؤسسه تحقیقات کارنگی در واشنگتن دی سی”(Carnegie Institution for Science in Washington DC) و تیم او شناسایی شد.

سیارهٔ کوتوله(Dwarf planet) در تعریف اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی جرمی دارای چهار ویژگی زیر است: در مداری به دور خورشید می‌گردد ، آنقدر جرم دارد تا خودگرانی آن بر نیروهای جسم صلب غلبه کرده، جسمی با تعادل هیدرواستاتیک(تقریباً گِرد) به وجود آید، تمام مسیر(مدار) خود را از اجرام ریز و درشت جارو نکرده‌ است(آن‌ها جذب یا دفع نکرده) و قمر یک سیاره نیست.

این جسم به دلیل فاصله زیادش با خورشید به نام Farout نیز شناخته می‌شود. شپارد گفت زمانیکه در حال بررسی داده‌های FarOut بودم با مطالعات بیشتر موفق به شناسایی جسمی به نام FarFarOut شدم.