صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تجاری سازی فرآیندی نیازمند مشارکت و هم‌دلی عمومی است
تجاری سازی فرآیندی نیازمند مشارکت و هم‌دلی عمومی است

ستاری در سفر به استان قزوین؛

تجاری سازی فرآیندی نیازمند مشارکت و هم‌دلی عمومی است

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری فرآیند تجاری سازی موضوعی است که مشارکت و هم دلی تمامی بخش های جامعه را طلب می‌کند و رسالت دولت در این مسیر، هموار کردن راه و فرهنگ سازی جهت مشارکت بخش خصوصی در این عرصه است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری فرآیند تجاری سازی موضوعی است که مشارکت و هم دلی تمامی بخش های جامعه را طلب می‌کند و رسالت دولت در این مسیر، هموار کردن راه و فرهنگ سازی جهت مشارکت بخش خصوصی در این عرصه است. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریس جمهوری که روز ۷ اسفند به استان قزوین سفر کرده، در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این استان گفت: بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که سال قبل رکورد فروش ۶۰ هزار میلیارد تومانی را ثبت کردند و امسال نیز فروش قابل توجهی خواهند داشت. آغازگر این حرکت تحول آفرین جوان هایی بوده اند که خلاقیت را دستمایه کارشان قرار دادند و اشتغال زایی و ثروت آفرینی کردند.امیدواریم این حرکت با همان شدت و صلابتی که آغاز شده ادامه پیدا کند.

ستاری یادآوری کرد: اهمیتی که جوان ها در حرکت تازه اقتصاد دارند ضرورت این که جوان ها پایه اقتصاد کشور قرار بگیرند را نشان می دهد. بیش از ۶۰ درصد شرکت ها، نوپا و جزو استارتاپ هایی هستند که کارشان را تازه آغاز کرده اند، ولی خوشبختانه در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و درآمدزاترین کسب و کارهای کشور هستند. شرکت های زیادی داریم که فروش چند هزار میلیارد تومانی دارند و این اتفال مهم در حال متحول کردن ساختارهای پیشین است. ستاری با بیان این که تجاری‌سازی فرآیندی چامع و نیازمند مشارکت و هم دلی تمامی بخش های جامعه است عنوان کرد: همه ما جزیی از این فرآیند هستیم. پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و مهم ترمردم کوچه و بازار بخشی از فرآیند تجاری سازی هستند و مهم فرهنگی است که باید شکل بگیرد تا بخش خصوصی در این فرآیند نقش آفرین شود. تلاش ما در دولت این بوده است که قدم در اشاعه و ترویج این فرهنگ و هموار کردن راه برای حضور بخش خصوصی گام برداریم.

بازدید از واحدهای فناور
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش از سفر به استان قزوین به شهرک های صنعتی کاسپین و البرز رفت تا از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این شهرک های صنعتی بازدید کند. معاون علمی و فناوری با حضور در شرکتهای دانش بنیان پویا سازنده دستگاه های تجهیزات مالی و الکترونیکی از جمله خودپردازهای بانکی و همراه، خودپرداز ارز مسافری و زرپرداز ویژه مسکوکات طلا، شرکت آزاد فیلتر سازنده بومی فیلترهای صنعتی ماشین‌آلات، پارساپلیمر شریف تولید کننده ترکیبات پیشرفته پلیمری به گفت‌وگو با فعالان فناور این شرکت‌ها نشست.او همچنین به شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین سازنده تجهیزات حفاری تونل سری زد. این شرکت دانش بنیان، تونل های حفاری را که می تواند کاربردهای گوناگونی داشته باشد از جمله انتقال آب لوله ها یا انتقال راه با توانمندی تخصصی بومی در کشور تولید می کند.د این ماشین ها اکنون در تمامی مراحل طراحی، ساخت قطعه مونتاژ در داخل کشور و توسط متخصصان ایرانی، بومی سازی شده است. نوع جدید این ماشین های حفر تونل با قطر ۹ متر اکنون این توانایی را داراست که ضمن استفاده در نیازهای داخلی، به دیگر کشورها صادر شود. ستاری در ادامه حضوش در شهرک صنعتی البرز، از البرز میکرو سیستم، شرکت دانش بنیانی که سیستمهای اتوماسیون صنعتی تولید می کند و نیز «فرافن» شرکت دانش نیانی که در تولید تجهیزات پزشکی از جمله تختهای عمل جراحی (مکانیکی و الکترو مکانیکی) اسپیرومتر و دیگر تجهیزات توانمند است دیدن کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.