صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بطحایی: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است

بطحایی: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیری که در نظام آموزش و پرورش طی می‌کنیم باید بپذیریم که با خطا مواجه است و باید به تدریج تصحیح شود.

وزیر آموزش و پرورش- سیدمحمد بطحائی- بطحائی-بطحایی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمحمد بطحائی در همایش “گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و گرامیداشت روز زن” با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم توجه بیشتر به حوزه امور تربیتی است گفت: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است و باید بچه‌ها ویژگی‌ها و صفت خداوند را دارا باشند.

وی گفت: اگر آموزش و پرورشی داشتیم که دانش آموزان از دروس مختلف نمره ۲۰ را گرفته باشند اما منتج به تربیت نشده باشند باید بگویم ما دلمان را به عبس خوش کرده ایم و عمرمان را به عنوان مربی به بطالت می گذرانیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زمانی آموزش و پرورش است که منتج به تربیت بشود گفت: همه افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند به نوعی مربی هستند، همه هدف باید این باشد که دانش آموزان را به سمت تربیت هدایت کنیم اما متاسفانه فاصله ای بین این مسیر با آن مسیری که امروز طی می‌کنیم وجود دارد.

بطحائی معتقد است که مسیری که در نظام آموزش و پرورش طی می‌کنیم باید بپذیریم که با خطا مواجه است و باید به تدریج تصحیح شود. آموزش و پرورش که امروز طی می کنیم بخش عمده ای از انرژی آن صرف انتقال مفاهیم شناختی در حوزه حافظه محوری می‌شود.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.