صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / افزایش تاب آوری اجتماعی با استفاده از علوم شناختی
افزایش تاب آوری اجتماعی با استفاده از علوم شناختی

افزایش تاب آوری اجتماعی با استفاده از علوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی ورود فناوری‌های علوم شناختی به جامعه و استفاده آحاد مردم از این فناوری‌ها را مهمترین برنامه پنج سال دوم فعالیت این ستاد برشمرد.

علوم شناختی

به گزارش کسب و کار نیوز؛ دکتر مجید نیلی در آیین هفته آگاهی از مغز و راه اندازی پردیس “مغز من” افزود: در ۵ سال گذشته ستاد با توجه به شناخت مغز و کارکردهای آن که همواره یکی از سوال‌های بشر بوده تلاش کرده زیر ساخت‌های اولیه در تقویت نیروی انسانی و مهاجرت نیروی انسانی فرهیخته به علوم شناختی را سوق دهد

وی گفت: علوم شناختی در جایگاهی قرار دارد که فرصت مناسب  برای حضور جوانان در این حوزه جدید ایجاد کرده است.

نیلی افزود: در پنج سال نخست فعالیت ستاد سعی کردیم زیر ساخت‌های موجود را توسعه دهیم و در پنج سال آینده پس از تسریع این حوزه در کشور و فعالیت ستاد، علاوه بر ادامه مرزهای توسعه کشور، این علوم و فناوری‌های مربوط به آن را در میان مردم و برای استفاده آحاد جامعه ترویج دهیم.

وی گفت، امروزه سرمایه بزرگ هر کشور سرمایه شناختی آن  ملت است، تلاش ستاد این است که علوم و فناوری شناختی را از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه توسعه دهد.

نیلی افزود: هفته آگاهی از مغز برای این برگزار می‌شود که آحاد جامعه با کارکرد مغز آشنا شوند، پردیس مغز نیز یکی دیگر از این بسترها است تا زیر ساختی برای محققان و شرکت‌ها برای افزایش آگاهی از مغز و شناخت باشد.

وی کاربرد علوم شناختی در مسایل کلان اجتماعی و ملی، تغییر نگرش و افزایش تاب آوری در برابر مشکلات جامعه را یکی دیگر از اهداف توسعه علوم شناختی در سال‌های آینده بیان کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی گفت: درک ما از شرایط  می‌تواند پایداری و تاب آوری اجتماع را افزایش دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.