صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / آزادی‌خواه: نمایندگان باید بتوانند در خلال رسیدگی به لایحه بودجه به مسائل مهم کشور هم بپردازند
آزادی‌خواه: نمایندگان باید بتوانند در خلال رسیدگی به لایحه بودجه به مسائل مهم کشور هم بپردازند

آزادی‌خواه: نمایندگان باید بتوانند در خلال رسیدگی به لایحه بودجه به مسائل مهم کشور هم بپردازند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس فرصتی را برای پرداختن به مسائل مهم کشور در خلال رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سالیانه به وجود آوریم.

احد آزادیخواه

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه ، بر لزوم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای رسیدگی به مسائل مهم کشور در خلال رسیدگی به لایحه بودجه ۱۳۹۸ تاکید کرد و افزود: طلبه‌ها در چنین مواقعی می‌گویند مقام ثبوت و مقام اثبات. به نظر بنده این مسئله در مقام  ثبوت لازم است آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: دست نمایندگان طبق آیین‌نامه مجلس بسته است و مجلس به دلیل بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نمی‌تواند وقت مفصلی به بررسی مسائل مهمی که این روزها در حوزه‌های اقتصادی و سایر حوزه‌ها شاهد هستید، اختصاص دهد به همین دلیل  نمایندگان مجبورند در خلال بررسی جزییات لایحه بودجه سال آینده صرفا به دادن تذکر به مسؤولان اجرایی کشور و هیات رییسه مجلس اکتفا کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر معتقدم مجلس در مقام اثبات، گُلی به سر مردم نزد که حالا بخواهد کاری را به خاطر کار دیگر تعطیل کند تا شاید به امور مردم رسیدگی کرده باشد. به نظر بنده مجلس دهم مجلسی در تابعیت دستگاه‌های اجرایی است شاهد ادعایم آغاز نابسامانی‌های اقتصادی از اردیبهشت ماه سال جاری است که با وجودی  که لایحه بودجه‌ای هم وجود نداشت تا وقت مجلس را تمام وقت بگیرد اما دیدیم که اقدام موثری برای خروج کشور از وضعیت نابسامانی و آشفتگی کشور جز یک چند جلسه، انجام نداد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه بخشی از نمایندگانی هم که دغدغه دارند و مرتب نسبت به عملکرد دستگاه‌ها هشدار و تذکر می‌دهند راه به جایی نمی‌برند و گو اینکه کسی نمی‌خواهد بپذیرد که دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف نقص و کاستی دارند. به نظر بنده همزمان با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس باید عملکرد دستگاه‌ها و نرخ بهره‌وری در آنها نیز دستخوش دگرگونی و تغییر شود تا کارآیی مجلس و دولت بیش از پیش بهبود یابد.

آزادی‌خواه از اختیار نمایندگان مجلس یا کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس برای ارائه پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه سخن گفت و افزود: هم نمایندگان و هم کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس می‌توانند پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه را در این راستا به جریان بیندازند اما این کار باید به بعد از پایان رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ موکول شود تا مجلس فرصت کافی برای پرداختن به ابعاد موضوع و پیشنهادات احتمالی داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.