صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۵۱۲ نفر در زنجان تسهیلات اشتغال از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند
۵۱۲ نفر در زنجان تسهیلات اشتغال از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند

رئیس صندوق کارآفرینی امید زنجان گفت

۵۱۲ نفر در زنجان تسهیلات اشتغال از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند

رئیس صندوق کارآفرینی امید زنجان گفت: در استان ۱۹ صندوق خرد محلی با مشارکت زنان روستایی تشکیل شده است و طی ده ماه اخیر ۵۱۲ متقاضی از محل این صندوق تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

هادی بابایی مهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نهاد کارآفرینی امید به عنوان نهاد حمایتی است، اظهار داشت: این موسسه تنها موسسه مالی تخصصی اشتغال است و در حال حاضر کسب و کارهای خرد در حال اجرا است و بیشترین هدف، توسعه یک روستا یک محصول است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازارکار، وی خاطر نشان کرد: روستاهایی در سطح شهرستان ایجرود با کمک صندوق کارآفرینی امید در حال تولید نان بستنی هستند و به عنوان نمونه بارز یک روستا یک محصول در سطح استان مطرح است.
بابایی‌مهر با اشاره به اینکه در فصل زمستان امکان پایین آمدن سطح تولید این محصول وجود دارد، افزود: با کمک صندوق کارآفرینی امید بازار خرید مربوطه در استان‌های دیگر فراهم شده ‌و مشکل چندانی از لحاظ بازار رسانی و حمل و نقل وجود ندارد.
به گفته وی هدف این صندوق ایجاد اشتغال به ویژه برای روستاییان است تا روستا ها نمود واقعی روستاهای بی کار را پیدا کنند در همین راستا بانوان روستایی نیز با طرح ایده ها تحت حمایت و پوشش قرار می‌گیرند.
وی تولید صنایع گردشگری و توسعه بوم گردی را در استان امری مهم عنوان کرد و گفت: صندوق امید تکمیل کننده زنجیره‌های تولید، توزیع و فروش محصولات این نوع محصولات است.
رئیس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به این که صندوق‌های خرد محلی، متشکل از زنان روستایی است، خاطر‌نشان کرد: ۱۹ صندوق خرد محلی در استان شکل گرفته و تسهیلات در مرحله پرداخت است همچنین افراد مبتکر و خلاق نیز از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند طرح ارائه داده و حمایت‌های مالی لازم را برای اجرا و تولید انبوه از محل صندوق امید دریافت کنند.
به گفته وی از محل منابع تلفیقی با صندوق توسعه ملی که قانون حمایت از اشتغال روستایی در آن عنوان شده است، در مدت ۱۰ ماه از سال جاری برای ۵۱۲ نفر با سهم تسهیلاتی ۲۸ میلیارد تومان اشتغال ایجاد شده ‌به طوری که ۱۰۰ درصد اعتبار ابلاغی استان کاملا جذب شده و به پاس قدردانی از مجموعه استانی و وجود بستر مناسب، ۳۰ درصد منابع به عنوان تشویقی به استان زنجان اختصاص یافته است.
بابایی‌مهر با اشاره به این که علارقم کمبود منابع مالی داخلی، ۹۵ فقره تسهیلات از محل منابع داخلی به مبلغ ۵ میلیارد تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: به لحاظ عملکرد مناسب با وجود این که اختصاص تسهیلات به برخی از استان‌ها ابلاغ نشد اما این اعتبار به استان زنجان ابلاغ شده است.
وی افزود: در حال حاضر در سامانه کارا به جز نهادهای حمایتی، متقاضی برای دریافت تسهیلات وجود ندارد و در صورت وجود افراد ثبت نام کننده در سامانه کارا می‌توانند اقدام به کارهای اداری کرده و تسهیلات مربوطه را از صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند.
رئیس صندوق کارآفرینی امید میزان مهاجرت روستائیان به شهرها را کمتر از استان‌های دیگر عنوان کرد و گفت: برخی از اقدامات همانند پرداخت وام‌های اشتغالزایی موجب مهاجرت معکوس در استان نسبت به استان‌های دیگر شده است.
وی با اشاره به این که ۳۰ درصد اعتبارات پرداختی متمرکز در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات ۴٫۴ درصد با ۳۱ متقاضی، فعالیت‌های مربوط به فرشبافی و گردشگری با ۲۱۹ متقاضی و صنایع و معادن کوچک نیز با ۱۰۸ پرونده ۳۱ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.