صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / کاهش حوادث رانندگی در خراسان‌ رضوی
کاهش حوادث رانندگی در خراسان‌ رضوی

کاهش حوادث رانندگی در خراسان‌ رضوی

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در نواحی و حوزه‌های مختلف این استان آمار حوادث نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

حوادث رانندگی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدکاظم تقوی طی سفر به تایباد و در همایش «نقش ائمه جمعه و جماعات در ارتقای امنیت و فرهنگ ترافیک» که امروز در تالار وحدت مجتمع فرهنگی، هنری مفاخر این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۵۰ هزار نفر به مجموعه افراد دارای گواهی‌نامه وسایل نقلیه اضافه شده و به همین نسبت در این مدت خودروهای استان بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: در همین بازه زمانی بیش از ۲۰ درصد رفت‌وآمدها و ترافیک در سطح شهرها و جاده‌های استان روند افزایشی داشته که با این توصیف آمار تصادفات و حوادث ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی مطرح کرد: سالانه هزاران زائر و مجاور در سطح این استان تردد دارند که با تلاش و هوشیاری پلیس از امنیت جانی و مالی بهره‌مند هستند.

سردار تقوی به حفظ امنیت با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه پلیس برای برقراری و حفظ امنیت حرکت در مسیر فرامین مقام معظم رهبری بر پایه عدالت‌محوری و اعتمادبخشی است تا جامعه ایمن و به دور از حوادث را تشکیل دهند.

در ادامه این همایش فرمانده انتظامی تایباد گفت: امنیت با مشارکت عمومی پایدارتر است و حفظ آن از اولویت‌های نیروی انتظامی به شمار می‌رود، پلیس به دنبال جامعه‌ای امن است و تلاش دارد این امنیت و نظم اجتماعی را با مشارکت مردم و نهادهای عمومی اجرا کند.

سرهنگ علی‌اکبر قربانی با اشاره به اهداف این نشست بیان کرد: با این مشارکت و الهام از آموزه‌های دینی باید از توان ائمه جمعه سطح شهرستان با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر استفاده کرد تا شاهد کاهش حوادث و سوانح باشیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی تایباد نیز گفت: مشارکت مردم، هم‌افزایی و هم‌اندیشی بین مردم و نهادهای دولتی می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد.

سرگرد حجت پرهیزگار افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم از طریق تبلیغات صحیح و همچنین ائمه جماعات می‌تواند در کاهش آمار نقش موثری داشته باشد.

وی اظهار کرد: امسال حوادث رانندگی از جرح و فوت کاهش داشته و این مهم نشان‌‌دهنده تاثیر تبلیغات محیطی و هم‌اندیشی مردم با پلیس است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد همچنین در سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: عجله در کارها از شیطان و صبر در کارها از جانب خداوند رحمان است، عجله در کار رانندگی یکی از مشکلات ما بوده و برای رفع این مشکل از علما و ائمه جمعه تقاضا می‌شود از فرصت تریبون نمازهای جمعه و مساجد برای ارشاد جوانان استفاده کرده و آنان را به داشتن صبر در رانندگی سفارش کنند.

مولوی غلام‌نبی توکلی افزود: علما نقش اساسی در تربیت جامعه دارند و مبلغان اسلام به شمار می‌روند، انسان همان گونه که به‌فکر سلامتی خود است باید برای سلامتی دیگران ارزش قائل باشد.

در ادامه این همایش امام جمعه شهرستان تایباد، بصیرت و خلوص نیت را ۲ اکسیر در ایجاد تحول معرفی کرد و گفت: علمای بزرگوار، صاحبان تریبون و قلم، باید نگاه مثبت به حل مشکل ترافیک که امروز دغدغه اصلی پلیس به حساب می‌آید؛ داشته باشند و آن را انتشار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملکی افزود: همچنین دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و همه اقشار مردم در این فرهنگ‌سازی و ایجاد نظم نقش موثری دارند.

گفتنی است در پایان همایش از نصب پلاک گذرموقت برای اولین بار در تایباد رونمایی شد قبل از این برای روند شماره‌گذاری مالکان باید به مشهد مراجعه می‌کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.