صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزارت خارجه لبنان: مقاومت در نگاه مردم هیچ‌گاه به عنوان تروریسم جلوه پیدا نمی‌کند
وزارت خارجه لبنان: مقاومت در نگاه مردم هیچ‌گاه به عنوان تروریسم جلوه پیدا نمی‌کند

وزارت خارجه لبنان: مقاومت در نگاه مردم هیچ‌گاه به عنوان تروریسم جلوه پیدا نمی‌کند

در واکنش به اقدام خصمانه انگلیس مبنی بر "تروریستی" خواندن حزب الله لبنان؛ وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: اگر تمام جهان بگویند مقاومت تروریسم است این مسأله نمی‌تواند مقاومت را در نظر ملت لبنان تروریستی جلوه دهد.

جبران باسیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در واکنش به این اقدام انگلیس اظهار کرد: توصیف حزب‌الله به عنوان یک “گروه تروریستی” از سوی انگلیس تأثیر منفی بر لبنان نخواهد داشت و این موضوعی است که ما به آن عادت کرده‌ایم.

وی پس از دیدار با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت گفت: انگلیس به لبنان اطلاع داده است که به حفظ روابط دوجانبه با لبنان تاکید دارد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه تاکید کرد: اگر تمام جهان بگویند مقاومت تروریسم است این مسأله نمی‌تواند مقاومت را در نظر ملت لبنان تروریستی جلوه دهد و تا زمانی که سرزمین ما تحت اشغال است، مقاومت نیز جزئی از مؤسسات و نهادهای کشور و ملت لبنان باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در واکنش به “تروریستی” توصیف کردن حزب‌الله توسط دولت انگلیس گفت که این تصمیم تنها مربوط به انگلیس است نه لبنان.

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به تصمیم دولت انگلیس مبنی بر “تروریستی” خواندن دو جناح سیاسی و نظامی حزب‌الله به شبکه “DMC” مصر گفت که این تصمیم مختص انگلیس است و شامل لبنان نمی‌شود.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است این است که آسیبی به روابط‌مان با انگلیس وارد نشود و امیدواریم که به لبنان به عنوان کشور و ملت آن نگاه شود و به همین دلیل معتقدیم که باید بهترین روابط را با همه داشته باشیم و این مسأله یک مسأله اساسی و اصلی برای آینده کشور است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.