صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نگرانی از تبدیل شدن پارک وحش صفه به باغ وحش
نگرانی از تبدیل شدن پارک وحش صفه به باغ وحش

نگرانی از تبدیل شدن پارک وحش صفه به باغ وحش

گرچه این زخم یکبار بسته شده بود، اما برخی رویدادهای اخیر دوباره حامیان حیوانات را نگران کرده که آنچه قرار بود "پارک وحش صفه" باشد، تبدیل به "باغ وحش صفه" شده است.

باغ وحش

به گزارش کسب و کار نیوز، سال‌ها پیش و زمانی که باغ وحش واقع در کوه صفه اصفهان به تصویب رسید و اجرا شد، بسیاری از فعالان حقوق حیوانات نسبت به آن واکنش نشان دادند و مخالفت خود را با این مساله اعلام کردند.

باغ وحش صفه سال‌ها به فعالیت خود ادامه داد اما در همه این مدت اعتراضات حامیان محیط زیست ادامه داشت؛ معترضان معتقد بودند این باغ وحش مجوز ندارد (که البته مدتی بعد موفق به دریافت مجوز شد). همچنین در خصوص جانمایی این باغ وحش انتقاداتی وجود داشت.

برخی از انتقادات مطرح در این باغ وحش، مشابه همه انتقاداتی بود که به دیگر باغ وحش‌ها وارد می‌شد. باغ وحش‌ها حیوانات را افسرده می‌کنند، شرایط بدی برای آنها رقم می‌زنند که با استانداردهای زیست طبیعی آن‌ها فاصله دارد و همچنین محلی برای تجارت حیوانات، پولشویی و قاچاق حیوانات هستند.

در حالی رویکرد شهرداری منطقه پنج اصفهان در مقابل این باغ وحش یا پارک وحش مشخص نیست، یکی از اعضای شورای شهر در روزهای اخیر مخالفت خود را با تبدیل دوباره این پارک وحش به باغ وحش ابراز کرده بود.  

حالا سپهر سلیمی، فعال حقوق حیوانات به ایسنا می‌گوید: حامیان حیوانات اصفهان سال‌ها برای تعطیل شدن باغ وحش صفه تلاش کردند تا در نهایت تصمیم بر آن شد تا باغ وحش تعطیل شده و در مقابل آن پارک وحش ایجاد شود. امروز نیز سر در این مکان “پارک وحش” است. قرار شده بود حیوانات گوشتخوار در این مکان نگهداری نشوند و فقط چند گونه علفخوار در دره کوه صفه رها باشند و حالتی کاملا طبیعی داشته باشد.

وی می‌گوید: حالا دوباره باغ وحش قدیمی در حال احیا شدن است و قفس‌های جدیدی در حال ساخته شدن در این محل است تا حیوانات در آن در اسارت به نمایش گذاشته شوند. سال گذشته کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب کرده بود که این باغ وحش تعطیل شود.

این فعال حقوق حیوانات تاکید می‌کند: این پارک وحش گرچه با استانداردهای پارک وحش هنوز فاصله داشت، اما در تعریف پارک وحش می‌گنجید، حیوانات گوشتخوار از آن رفته بودند و علفخوارها در محوطه‌ای طبیعی رها بودند و خبری از قفس‌های حیوانات نبود، اما اخیرا دوباره قفس‌هایی در آن ساخته شده و تبدیل به باغ وحش شده است.

شاید یادآوری این مساله شایان توجه باشد که در سال ۱۳۹۳، مدیر وقت مجموعه کوهستانی صفه گفته بود: ” جا دارد که متذکر شوم این باغ وحش، هیچ محوطه و قفس کوچکی برای نگهداری حیوانات ندارد و همه محیط ها، باز و اتاقک‌ها، متناسب با وضعیت فیزیکی حیوان طراحی شده و از استانداردهای مورد نظر حفاظت محیط زیست برخوردار است.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.