صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عمر البشیر دستور منع آمد و شد و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها را داد
عمر البشیر دستور منع آمد و شد و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها را داد

عمر البشیر دستور منع آمد و شد و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها را داد

رئیس جمهور سودان با صدور دستوراتی فوق العاده برپایی هرگونه تجمع را ممنوع کرده و مقررات منع آمد و شد را اعلام کرد و همچنین اختیارات جدیدی را به نیروهای امنیتی داد. در مقابل معترضان سودانی خواستار برگزاری فوری تظاهراتی علیه این دستورات شدند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان چهار دستور فوق‌العاده در ارتباط با ممنوعیت رفت‌وآمد، ممنوعیت هرگونه تجمع و به راه‌انداختن موکب‌ها، ممنوعیت اعتصاب مشاغل و تعطیلی خدمات عمومی و نیز اعطای مصونیت به نیروهای امنیتی صادر کرد.

این دستورات جدید ادامه اعلام حالت فوق العاده از روز جمعه در سودان از سوی عمر البشیر و تعیین چهره‌هایی نظامی در راس استان‌های مختلف از جمله استان خارطوم است.

در این چهار حکم به دادستان کل و رئیس دستگاه قضایی سودان دستور داده شده دادستانی‌ها و دادگاه‌های فوق‌العاده‌ای تشکیل شود و مجازات‌هایی تا ۱۰ سال حبس به همراه جریمه نقدی برای متخلفان تعیین گردد.

در این دستورات به ممنوعیت رفت‌وآمد اشاره شده و تعیین زمان آن بر عهده مسئولان مختلف گذاشته شده است.

همچنین در این دستورات فعالیت احزاب سیاسی محدود گشته و هرگونه فعالیتی به کسب مجوز از کانال‌های رسمی مشروط شده است.

علاوه بر این، انتشار اخباری که به کشور یا شهروندان ضربه زده و به تضعیف حاکمیت یا ایجاد دشمنی و نژادپرستی از سوی رسانه‌ها یا پایگاه‌های اجتماعی مختلف دعوت کند، ممنوع اعلام شده است.

همچنین در دستورات عمر البشیر، ضوابطی برای طلا و ارز خارجی تعیین شده و معامله با ارز خارجی خارج از کانال‌های رسمی ممنوع اعلام شده است.

طبق این دستورات مسافران نیز می توانند حدود ۳۰۰۰ دلار یا معادل آن با دیگر ارزها را همراه خود داشته باشند.

خرید و فروش آرد دولتی نیز تنها با تاییدیه رسمی امکان‌پذیر است.

با وجود اینکه عمر البشیر از روز جمعه حالت فوق العاده در کشور اعلام کرد، اما تظاهرات معترضان همچنان ادامه دارد.

سندیکاهای سودان روز گذشته از معترضان دعوت کردند فورا تظاهراتی در پاسخ به این تصمیم عمر البشیر برای ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع بدون مجوز برگزار کنند.

در بیانیه این سندیکاها آمده است: ما از مردم بزرگ کشورمان و انقلابی‌های سراسر کشور می‌خواهیم به خیابان‌ها آمده و مخالفت کامل خود را با دستورات عمر البشیر اعلام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.