صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / «ظریف» حقانیت ایران را به کل دنیا ثابت کرد
«ظریف» حقانیت ایران را به کل دنیا ثابت کرد

رییس فراکسیون جوانان مجلس:

«ظریف» حقانیت ایران را به کل دنیا ثابت کرد

رییس فراکسیون جوانان مجلس با ابراز این عقیده که نبود «ظریف» در دولت جامعه را مایوس‌تر می‌کند، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور با حل موضوع و مخالفت با استعفای وزیر امور خارجه، دولت را به صورت منسجم‌تر و هماهنگ‌تر برای برون رفت از وضعیت فعلی هدایت کند.

قرائت متن بیانیه مشترک توسط ظریف و موگرینی

سید فرید موسوی در واکنش به استعفای ظریف گفت: از سال ۹۲ و آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، محمد جواد ظریف به عنوان یکی از وزنه‌های سنگین دولت مشغول به فعالیت بوده است و پس از کسب موفقیت در عرصه بین الملل نمودارهای محبوبیت دولت اول روحانی را به تنهایی با عملکرد موفق خود بالا برد و در پیروزی دولت دوم روحانی در انتخابات ۹۶ نیز نقش بسزایی داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: آغاز به‌کار دولت دوم روحانی با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و تلاش‌های او برای تحریک دنیا علیه کشورمان همزمان بود اما با حضور ظریف به عنوان یک دیپلمات کارکشته در رأس وزارت خارجه، تیم دیپلماسی ایران بسیاری از نقشه‌های آمریکا را بر آب کرد و حقانیت ایران را به کل دنیا ثابت کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: امروز که کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد چشم امید بسیاری از مردم به هنر دیپلماتی چون ظریف است که شاید همچون دولت اول روحانی بتواند با حفظ اصول ملی و با بکارگیری هنر دیپلماسی بین المللی از روزنه‌های ایجاد شده در فضای بین الملل به نفع کشور بهره ببرد که این امر در شرایط بسیار پیچیده و پر چالش فعلی اهمیتی دوچندان می‌یابد.

موسوی همچنین گفت: حضور دکتر ظریف در هیأت وزیران امیدوارکننده بود و نبودشان امیدها به تدبیر را کم‌سوتر خواهد کرد. رئیس جمهور هنگام اتخاذ تصمیم در این خصوص، باید به نقش ایشان در ساخت سرمایه اجتماعی توجه داشته و در جهت تقویت امیدها تصمیم‌گیری کند، به ویژه در شرایطی که بسیاری برای پمپاژ ناامیدی به جامعه و بدنه حامی دولت در تلاش هستند. یقیناً نبود ظریف در دولت، جامعه را در یاس و نا امیدی بیشتری فرو می‌برد و نباید شرایط طوری پیش رود که با فراگیر شدن سرخوردگی‌ها، توجیه و توضیح چرایی حمایت اصلاح طلبان از دولت مشکل‌تر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به عملکرد موفق ظریف در شش سال گذشته و اعتماد مردم به او و همچنین ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد دستگاه دیپلماسی امیدوارم رئیس جمهور با حل موضوع و مخالفت با استعفای وزیر امور خارجه، دولت را به صورت منسجم‌تر و هماهنگ‌تر برای برون رفت از وضعیت فعلی هدایت کند چرا که از ایشان انتظار می‌رود در این شرایط حساس و پیچیده، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کابینه خود با هدف تأمین منافع ملی حفظ کرده و فرصت سوء‌استفاده و بهره‌مندی بدخواهان کشور را سلب کند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در پایان گفت: عرصه مناسبات جهانی یا میدان خصومت است یا میدان رقابت. نقش وزیر امور خارجه آن هم فردی چون ظریف با همه مختصات منحصر به فردش در درایت و عقلانیت در این عرصه و کارزار، علی الخصوص شرایط فعلی بسیار ویژه است و طبیعتاً تضعیف این جایگاه و کم فروغ کردن نقش وی، بازی کردن در زمین بدخواهان خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.