صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / شریف پور: عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی شود
شریف پور: عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی شود

شریف پور: عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی شود

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش به یک باره نرخ عوارض خروج از کشور اظهار کرد: برخی مرزنشینان با ساکنین آن سوی مرزها نسبت‌های فامیلی دارند باید عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی شود.

عین‌الله شریف‌پور

به گزارش کسب و کار نیوز، عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز مجلس با استناد به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی بیان کرد: این اصل بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی تاکید دارد. آقای لاریجانی، ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۸۷ به دولت اجازه می‌دهد که بابت خروج هر مسافر از مرزهای هوایی ۲۵۰ هزار ریال و از مرزهای دریایی و زمینی مبلغ ۵۰ هزار ریال دریافت کند. ما این را به دولت تنفیذ کردیم که هر سه سال یک بار با مصوبه هیئت دولت نسبت به افزایش عوارض خروج از کشور براساس نرخ تورم اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر این که در ماده ۴۵ قانون مذکور به این موضوع تاکید شده اصلاحات و الحاقات قانون دریافت عوارض خروج از کشور بیان می‌کند که دولت مکلف است از هر مسافری که با گذرنامه دولت جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کنند برای بار اول در هر سال ۵۰۰۰ ریال و برای بار دوم و بیشتر در همان آن سال برای هر نوبت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال دریافت کند.

شریف پور تاکید کرد: اما به یک باره این موضوع ۷۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کنند خواهش می‌کنم در این خصوص به مرزنشینان توجه کنید. این مرزنشینان با ساکنین آن سوی مرزها نسبت‌های نسبی و سببی دارند. خواهش می‌کنم این عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی شود و این تبعیض ناروا زدوده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.