صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تاکید شهردار تهران بر آموزش ایمنی به مردم

تاکید شهردار تهران بر آموزش ایمنی به مردم

شهردار تهران گفت: برای شهر تهران نیز آموزش پرسنل و مردم بسیار حائز اهمیت است و آتش‌نشانی تهران سرمایه‌های انسانی بسیاری دارد که در این زمینه فربه است.

پرویز حناچی

به گزارش کسب و کار نیوز، پیروز حناچی در اختتامیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهر با اشاره به زلزله‌ای در سال ۱۹۹۵ در کشور ژاپن اتفاق افتاد و ۶ هزار کشته بر جای گذاشت گفت: این زلزله باعث شد تا به استانداردهای ایمنی و ساختمان‌های غیرمتعارف توجه بیشتری شود و در این زمینه ژاپن از آن زمان برای ایمن‌سازی تجهیزات اقدام کرد. ژاپن نیز مانند شهر بم در نقشه مناطق کم‌خطر قرار دارد ولی با زلزله‌های متعددی مواجه است و بر روی چهار گسل قرار گرفته است.

حناچی با بیان اینکه هنگامی که زلزله ژاپن اتفاق افتاد آتش‌سوزی‌های مهیبی نیز رخ داد که اکثر تلفات به دلیل این آتش‌سوزی‌ها بود، گفت: پس از آن ایمن‌سازی شبکه‌های حیاتی مانند برق، آب و گاز انجام شد و در همین راستا قطع مسیرهای مواصلاتی در هنگام بروز حادثه از تجربیات این زلزله بود و اگر حادثه‌ای رخ بدهد شریان‌های اصلی شهر قطع خواهد شد. در حال حاضر کشور ژاپن در حوزه زلزله تجربیات زیادی را پشت‌ سر گذاشته است و ۱۰ درصد از زلزله‌ها در این کشور رخ می‌دهد.

حناچی افزود: آمادگی و تجهیزات از درس‌هایی بود که در این زلزله بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و برای شهر تهران نیز آموزش پرسنل و مردم بسیار حائز اهمیت است و آتش‌نشانی تهران سرمایه‌های انسانی بسیاری دارد که در این زمینه فربه است و باید قدر این سرمایه‌ها را بداند چرا که بسیار ارزش دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتقال تجربیات بین‌المللی می‌تواند در کاهش آسیب‌های حوادث بسیار مؤثر واقع شود گفت: ما از خیلی از کشورها در حوزه تجهیزات و آموزش آتش‌نشانی جلوتر هستیم و موضوع آموزش باید در عرصه‌های بین‌المللی نیز بررسی شود.

حناچی در ادامه افزود: باید از پتانسیل دانشگاه‌ها و استارت‌آپ‌ها در حوزه ایمنی شهر نیز استفاده شود و امیدواریم که خدماتی که استارت‌آپ‌ها ارائه می‌دهند بیشتر مورد اقبال واقع شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.